|
|
|
|---|---|
|
När jag står framför bilen med motorn igång på tomgång hör jag ganska mycket remmljud från fronten, vet ej om det är fläktrem eller någon annan remm. Frågan är hur jag råder bot på detta smått irriterande ljud. Måste jag byta alla remmar? isåfall vilka skall bytas och vad kan detta kosta? Finns det kanske något att smörja remmarna med? Tack! mvh. Jimmy | |
| prova med remspray.eller som bosse bildoktorn kör stenhårt med potatismjöl eller vanlig stearin.lycka till... | |
|
okej, låter bra. Men undrar, bilen har gått ca 10 000mil nu och det kanske börjar bli dax för byte av remmarna? mvh. |
|
| Bytte vattenpump + alla remmar på min 328a, efter det fick jag också en faslig massa remljud, även om det inte är farligt låter det väldigt "B". Remspray hjälpte inte så mycket men en liten dos CRC Silikonspray gjorde susen, nu visar det sig att motorn går så tyst så den hörs inte om man står framför bilen ... känns bra :D. | |
|
dewa: vart sprayade du på silikonet? hur kommer man åt så man vet vart man skall spraya? Ska motorn vara igång när man sprayar? mvh. |
|
| motorn ska vara igång,när du sprejar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.