AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
444

m3 e46:or i Stockholm?

Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Verkar som det finns ett antal nya m3:or i Stockhom nu. Vore trevligt att veta om några har gjort modifieringar och hur många det finns.
Var du på Söder igår?

Tyckte jag såg en svart där.

Johan på bmwm5.com har Kelleners trimsats med 355 hk bromsade bakhjulshästar till sin M3 E46, dvs lite över 400 hk.
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Nej, det var inte jag. Modifieringarna är tyvär inte klara än så den står fortfarande i Jönköping. :(

Ja, jag har sett Johans. Inte dåligt med 355 bromsade hästar! Typ mer än m5-klass.
netsix
Peter

Är det din som stog hos Manuel på MH-GTR?
Såg den i påskhelgen när jag var där och moddade min bil lite.

/netsix
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Netsix

Ja, det stämmer. Den ska få lite annat chassi och ljud är det tänkt.
netsix
Ja han sa det. Det skulle på ett Hamann system va? Grymt ljud det kommer att bli.
Har själv köpt chassiesats och avgassystem av honom + en massa annat smått och stort.

/netsix
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Ja, Hamann-system och Mh-gtr´s egen airbox samt sänksats med gula Koni och K.a.w.-fjädrar. Kommer bli riktigt bra tror jag!

Vad köpte du för avgassystem? Blev det bra?
netsix
Det blev Reuter motorsport, underbart ljud. J-vligt nöjd.
K.A.W blev det för mig oxå med Bilsteindämpare. Väntar bara på den sista dämparen, tog slut på fabriken. Så jag har inte sänkt den ännu, men så fort den kommer så.....
Bilen är iaf i goda händer. Manuel är väldigt duktig.
Det var inte din som var hos installationsproffsen och monterade lite prylar?

/netsix
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Det kan jag tro. Låter säkert urhärligt!

Installationsproffsen vet jag inget om så det var inte jag. Vad handlade det om?
netsix
Jag känner dom och lyssnade om såna där "larm" där man kan spåra bilen via satellit och då sa dom att dom precis monterat det i en svart 01 M3. Är ev lite sugen på att montera sånt. Var det du som beställt Hamann fjäderbensstag till din, pratade med Manuel igårkväll och då hade han fått ett stag i kolfiber, hög porrfaktor sa han.

/netsix
netsix
I aluminium var det visst.

/netsix
WMB_5M
Hej !
Har pojkrna på MH-GTR i J-köping någon H-sida ???

/Johan
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
Ja det var det. Blev inte det som var på bilden på deras hemsida men det här blir nog bra också. Eller vad tror du? ;)
Pe
150
Peter_Ilis
530d Touring -16
WMB_5M

www.mh-gtr.com
netsix
Peter
Ja, jag såg det du fick på bild och det var riktigt grymt, skulle det funnits ett sånt till min så hade jag beställt ett omedelbums.

/netsix
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.