|
|
|
|---|---|
| Hejsan, undrar om man kan bulta på en låda från en 740 på en 750? E38.. | |
| Vad jag funderar är om "sprängkåpan" eller turbin, svänghjul, skiljer sig på v8 resp. v12 | |
|
Hej När jag krashade min turbin så letade jag efter ersättare och kom fram till att det är en annan modell av turbinen på en 740. Kolla mina inlägg här. Länk Beställde en renoverad istället. Vad har du fått tag på? / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
| Nä, har en kompis som vet av en låda, utifall att jag får problem, men den har visst suttit på en 740, där för undrade jag om den gick att bara bulta på... | |
|
De bilder jag såg så verkade sprängkåpan vara mindre på 740. Om du bara byter lådan kanske det kan gå, men det finns flera modeller av 5hp30 lådor också om jag inte minns fel. Så kolla noga innan. / Tony -- Jag tar alltid den långa vägen hem -- |
|
|
Jag vill föra upp denna tråd igen. Båda har ju 5hp30 (M62 & M73 i mitt fall), men frågan är alltså om spränkåpan passar? Momentomvandlaren kan man troligtvis flytta över bara sprängkåpan passar. Det är antagligen annan 'stall speed' på V12 momentomvandlaren, eftersom den har mer moment i botten. Jag har ett sånt byte på g, men det hade ju varit trevligt om någon visste ifall det går innan man börjar riva... Numren är inte samma i ETK, men då gäller det komplett låda med momentomvandlare, och olika nummer kan ju bero på olika momentomvandlare.. Tacksam för tips från någon som är insatt! |
|
|
Jag har luskat lite nu och är skapligt säker på att sprängkåpan inte passar.. Dessutom verkar det som vissa delar i lådan inte heller är samma (ETK) även om dom har samma beteckning, dvs 5hp30. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.