|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa! Jag håller på och hjälper en vän att komma till rätt med hans strulande SMG I låda. Problemet är det att den kan växla alla växlar framåt utan bekymmer som den skall, men backen går inte att lägga i, när man försöker så händer absolut ingenting, mekaniken som sitter under bilen som sköterväxlandet reagerar inte ens. Igår så plockade vi isär halva bilen utan lycka. Växelgivaren som sitter längst bak på paketet fungerar som den skall, så mkt vet vi. Sen har vi testat övriga givare runt omkring med. Är det nåt vi har missat som kan spöka? Värt att nämnas är ju också att lampan med "kugghjulet" lyser så fort man sätter i nyckeln i princip, så han larmar på en gång om detta. Tacksam för den hjälp jag kan få här inne! Mvh Robin | |
Lars Jakobsson |
Rekommenderar att ni tar bilen till en BMW verkstad som får felsöka, det bör man göra direkt som kugghjulet som indikerar fel i lådan tänds... Kör så litet som möjligt fram tills dess och ta det lugnt.. |
| Redan gjort, de klara inte av att göra nåt alls, de står bara med sin diagnostik å kliar sig i huvudet. Bilen funkar hur bra som helst bortsett från att man inte kan lägga i backen. | |
|
Tycker att det låter märkligt att BMW inte känner till detta, jag har nämligen för mig att jag läst att detta är ett vanligt fel på SMG 1 lådorna. Sök på SMG här inne så finner du massor om just probem med den första SMG ådorna. Sökfuntionen finner du ovan ;) Mvh Jimmy |
|
| Har redan sökt, men finner inte nåt särskilt vägledande med exakt dessa symptom. Men vad vet jag, det kanske bara är BMW i denna stad som är klåpare som inte vet vad de talar om. Nu lutar det i alla fall åt att sätta i manuell låda istället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.