|
|
|
|---|---|
Alvin |
Tjena har nyligen köpt en m3 93:a. Jag funderar nu på att sänka den efter som detta inte är gjort. Problemet är att det sitter 96:ans fälgar och däck dimensioner på den. D.v.s 7,5 tums med 225/45 fram och 8,5 tums med 245/40 bak. Jag hade tänkt mig en sänkning med ca: 30-40 mm (är det lagom?)men utrymmet bak mot skärmkanten ser ut att inte klara en sänkning. Så jag undrar om någon har gjort en likvärdig sänkning, med samma däckdimensioner, och hur det gick. Skilljer det något i spårvidd bak på en 3,2 och en 3,0 m3:a. |
|
Hej Jag har en 95a med HR sänkning. 40 fram och 15 bak och jag kör på m-kontur fälgen 7.5fram och 8,5 bak.Har 245/40 bak och det är ett gränsfall. Max 3 pers i bilen sen slår den i i kurvor. Skulle köpt 245/35 istället, sikta på det!. |
|
|
Tjenare. Jag tycker du ska satsa på att valsa in skärmkanterna något. Kostar inte så mkt, från ca 250:-/skärm. Grattis till M3:an förresten. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Alvin |
Tack! Jo jag har även funderat på skärmvalsning men känner inte till någon firma som kan fixa detta utan omlackering. På min förra e36 325:a fixade jag skärmkanterna men fick då lackera om, vill slippa det denna gången. Vet möjligen "bumper" om någon firma. 250 kr per skärm låter billigt! |
| En sänkning påverkar inte om det kommer skrapa i eller inte. Har du problem med originalfjädringen kommer de att bestå även med sänkfjädrar. Detta eftersom måttet då fjädringen är maximalt komprimerad kommer vara oförändrat. Rullar hjulen däremot fritt med originalfjädring kommer det inte bli några prolem vid en eventuell sänkning. | |
|
Bumper... Man kanskee ska valsa UT skärmarna..istället för att valsa IN dom! Bara en tanke! ;)) /m |
|
Alvin |
Grejen är den att däcken är för bredda ut mot skärmkanten. De tar inte i nu utan rullar fint även vid max belastning, men vid en sänkning närmar sig ju skärmkanten däckets ytterkant och då när bilen fjädrar ner så kommer troligtvis däckets ytterkant att slå i skärmens invickta "plåtdel". Alltså måste skärmkanten "valsas" av eller däcksbredden minskas för att det ska gå fritt! Känner någon till någon firma som kan utföra en "valsning" utan att behöva lackera om skärmen? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.