|
|
|
|---|---|
Slajf |
Har ett antal frågor där ni kan skriva sina erfarenheter/åsikter! Däck/fälgfråga! Hur mycket av komforten förlorar man om man utrustar bilen med 18" fälgar ? Vart går gränsen när det gäller fälgar/däck på en Bmw E46 320i utan att det tar i? Angeleyesfråga! Har kollat lite på angeleyes och stött på bla CCFL. Kan beställas på www.stylabilen.se för 1300:- Just den sorts angeleyes, ger den ifrån sig blått eller vitt ljussken? Är den svår o installera ? Nån som har erfarenheter av just CCFL ? Liknar CCFL som denna Länk Vinge/läppen Har hittat läppen som sitter på bagageluckan! Länk Ska den limmas eller skruvas ? Vad kostar den o lackas på ett ungefär ? |
gretzky |
Om du inte har sänkt bilen så är skillnaden mellan 16 o 18" ganska hårfin, visst finns den där men inte stor. Om du tänkt köra på 18" får du in 225/40 fram och 255/35 bak åtminstone på kombi och coupe om fälgarna mäter 8,5*18" ET35. Större än så tycker jag inte du ska ha. Som sagt det hänger en del på fälgarna också. dieseldoris |
Slajf |
"225/40 fram och 255/35 bak" Har funderat på detta länge nu! Sätter man in breda däck blir det självklart lite mera bullrigare i bilen, servo blir lite seg, komforten försämras. Neb hur blir det med hjulupphägningen när man har fina fälgar och rätt så breda däck?? Finns det stora nackdelar med stora och breda däck/fälgar ? Om jag skulle sätta 225 fram och 255 bak, hur skulle det påverka väghållningen ? |
gretzky |
Tycker inte väghållningen blir varken bättre lr sämre, förutom att bilen blir mycket mer spårkänslig med bredare däck bak. Har själv åkt så ett tag nu men hädanefter så blir det samma stlk fram o bak. Mer ekonomiskt så också, då kan man ju skifta mellan fram o bak nån gng. dieseldoris |
|
hej, jag satte på 18" 225 runt om på min förra e46:a en 320i. Den spårade lite mer men väghållningen vart mycket bättre, i och med att prfilen blir lägre så blir inte bilen lika "svajjig". Kör på 18" det är både snyggt och behagligt! mVh. |
|
|
Ang. CCFL så har jag fått uppfattningen av att det ger ett xenonliknande vitt sken i typ 6000k stilen...Detta svar fick jag av stylebilen.se så jag mailade dem ang. detta för ett tag sedan. Ang läppen så skulle jag köpa en på blocket för typ 600:- istället. Finns även på danmobility.se. Anledningen är just för att det syns ingen skillnad (tycker jag) samt att de är stöldbegärliga och även lätta att stjäla eftersom de fästes med dubbelhäftande tejp. I varje fall de jag pratar om. Att lacka en sådan läpp kostar olika på olika ställen förstås men, jag skulle aldrig betala mer än några hundralappar max. Läppar: Länk Länk //Marc |
|
Slajf |
TACKAR SÅ MYCKET! Såna svar uppskattar jag ! |
| Vi monterade angel-eyes idag på en e46a, blev jättebra. De som vi monterade var 7000K och de är mer vita än blåa tycker jag. Matchade xenonen väldigt bra. | |
|
Jag har CCFL på min här finns llite bilder Länk Och sedan jag tycker du ska köpa 19" skillanden mellan 18" och 19" komfortmässigt är så liten, Men 19" ser tusen ggr snyggare ut. M-läppen på bakluckan köper du från BMW. mvh |
|
|
Så här blev det på min (den som "cg1981" hänvisar till): Länk Lite småpill, men klart schysst resultat :-) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
Slajf |
Hur fästs CCFl ? Limmas den på själva strålkastaren? Finns bilder eller liknande som hänfysar hur man monterar detta ? |
|
Länk Ringarna har små klips som du fäster på dina strålkastare Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
| Finns dessa ringar även till e39 före facelift??? Såg att en amerikansk stylingsida hade monterat in sådana ringar och det var mkt snyggt utan att byta ut hela lyktan till angeleyes lyktan! | |
|
Slajf: Här är instruktion på tyska Länk Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
andreas1979 Dessa finns även till E39 Montering: Länk Mvh Razvan Terme www.stylabilen.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.