|
|
|
|---|---|
| har i dagsläget en 320 2000årsmodell och funderar på att köpa något nytt...jag tycker att 320 känsn lite kraftlös på låga varv men stryrning och välhållningen gillar jag skarpt.. farsan har en 523 och den motorn gillar ja .. hur är då 523 e39 mot 323 e46 alternativt e36.. komemr motorn att kännas lika kraftig?? vilken hade ni valt?? | |
|
Motorn borde inte kännas lika kraftig, den borde kännas kraftigare! :-) Lägre vikt plus sämre ljudisolering gör att E36/E46 kommer kännas och faktiskt vara piggare än din fars 523i. Om valet stod mellan E36 och E46 skulle jag tveklöst valt E46. Modernare bil som det inte heller finns lika stora drivor sönderstylade exemplar av. Vill du ha mer komfort väljer du ju E39. |
|
|
E36:an känns väldigt pigg kan jag intyga! Med ett t.ex. supersprint system på så upplever man bilen helt godkänd i prestanda. Den motorn i kombination med halvtaskig ljudisolering (inte så dålig) gör att motorns ljud framhävs lite mer, sen ett avgassystem som morrar på lite på höga varv gör att helhetsintrycket är väl godkänt och motorn känns verkligen piggare än 170 hk! Skulle nog satsat på en 323/328 coupé om jag vore i dina kläder :) Annars en 523/528 (helst 525) med stora M paketet! -Läcker. Vilket du än väljer så får du en väldigt bra bil, det är dina behov och din smak som får avgöra tycker ja (plånbok?). |
|
| då är det bara att ta o provköra en 323 eller 328... vill hellst ha en coupe oxå:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.