|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen för 6veckor sen och jag ställde in den direkt i garage för översyn/vård mm...Han har stått i 5veckor nu ungefär..idag skulle jag starta bilen motorn gick igång i ca 1sek. tog, efter det så är det start vägran,känns som motorn inte har något komp ungefär som jag skulle kunna tänka mig att det är om man vred nyckeln utan tändstift i. Enda jag gjort är att ha haft av batteriet,Kan det göra nåt?!... Behöver verkligen hjälp med detta omgående...Skriv gärna!! | |
|
Kolla att inte kamkedjan har gått. Lars |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kör på starten minst 30 sekunder i sträck för du se o den startar. Låt bli och vrid nyckeln fram o tillbaka tändning på och av, då dränker du motorn i bensin. Och vrid nycklen till tändläge först och vänta där i 15sekunder innan du vrider till startläge. ///MVH Hasso Länk |
| Ok! Känns bara som det verkar dyrt...läste ett inlägg om en som hade liknande problem...han har ju sått i 5veckor så...ingen fara att chinna så länge då?! | |
|
Tusen tack Hasso!!! =) var allt som du sa!hehe...ett tag såg jag $$ flimra i ögonen!! Tack! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så bra då :) se till och kör den varm innan du stänger av den igen :) ///MVH Hasso Länk |
|
Vem ger Hasso en medalj för all hjälp han ger? Sicken Grabb!!! Vet inte någon med den kunskapen o hjälpsamheten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.