|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kanske dum fråga eller jag som har tummen mitt i handen: Jag skall byta lampa i dimljuset. Jag har kollat instruktionsboken samt sökt här. Man skall tydligen stoppa in en skruvmejsel i något hål i fram. Jag har m paket fram på min så denna ser inte ut som "gör det själv" boken. Jag har dock två hål som jag förstår att jag ska stoppa in en skruvmejsel i. Jag har provat båda men inget händer. Ska jag trycka för kung och fosterland eller vad gör jag. Hur skall jag använda skruvmejseln? trycka, skjuta, eller? jag får i varje fall inte bort lyset så hjälp vore väldigt uppskattat. MVH Staffan Bmw cab is the shit! | |
|
Insatsen skall komma ut av sig själv och du behöver bara trycka försiktigt med en skrivmejsel för att det skall ske. Kolla så att ingen tidigare ägare limmat för ljusen med silikonfog eller liknande :-) Detta hände mig efter att ha köpt min E36, tog ett bra tag innan jag kunde få loss den. |
|
|
Tack för snabbt svar! Ok, vilket hål är det då? det undre eller övre? MVH Staffan Bmw cab is the shit! |
|
|
Det övre borde det bli, den undra ställer du dimhjulsbilden i höjdled med. Du trycker på en knapp/spak i det övre hålet så att dimhjuset trycks ut. Känn efter så du träffa det du ska, så du inte trycker under/över, får då händer det inte så mycket. Insatsen sitter inte så hårt, så om du inte lyckas med hålet (om det mot förmodan jävlas) så kan du pressa ut den med en flatmejsel (försiktigt så du inte sabbar lack). Du ska isf benda från samma hål som hålen sitter på. Lycka till. |
|
|
OK, tack så mycket! jag ska prova imorgon. jag hör av mig om det inte fungerar ;o) tack för hjälpen! MVH Staffan Bmw cab is the shit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.