|
|
|
|---|---|
|
Har kollat upp en fälg som är intressant. 19 tum. 8,5tum fram et 35 9,5 tum bak et 32 att köra 265 bak och 235 fram är vad som är tanken. att jag behöver rulla skärmarna förstår jag ju... fälgarna säljs på gummihuset och specar man sin bil där så skall ju dessa passa. men vad tror ni? gissningar och förslag välkommna! mvh Stoffe | |
gretzky |
Vilken profil på däcken? dieseldoris |
Slajf |
Vad är fördelar resp. nackdelar med att ha bredare däck där bak ? |
|
Gretzky: vet inte. 265,30 19 tror jag det blir? var väl vad gummihuset tyckte var optimalt, Dunlop - SPORT MAXX ZR/YR hade jag tänkt. så vad tror folket? Slajf: vågar inte uttala mig om för och nackdelar, vet bara att det är för jävla snyggt=) |
|
|
Min gissning är att et32 inte blir nå snyggt. Mina CSL-kopior hade et40 och jag gillade inte att dom satt så mycket längre ut än vad originalen gör. Letar febrilt efter nya fälgar men man hittar ju inga fälgar över et35 knappt, et40 finns några. Blir nog originalare för mig det här året. Länk |
|
| Anders S. : inte? frågan är väl om det passar utan problemt? om det är snyggt eller ej är ju ett senare problem=) | |
gretzky |
Fattar ingenting:) Är inte det lite av meningen med att byta hjul, att hjulen ska fylla ut så mycket av hjulhusen som möjligt? Och självklart att det ska bli snyggt också. Men jag måste hålla med om att 9,5" och et32 bak kommer att bli riktigt riktigt tight även om han valsar skärmarna. dieseldoris |
|
Stoffe, möjligt att det inte var svar på frågan. Lät dock som att han ville ha kommentarer i allmänhet. :) Gretsky, Personligen vill jag ha breda hjul för att det ska se bra ut. Att fylla ut hjulhusen ser jag också som viktigt men då tänker jag framförallt på luften mellan däck och skärmkant i höjdled. Breddmässigt är som sagt min åsikt att fälgar för långt ut ser fel ut. |
|
| kanske vettigast att köra 8,5 " runt om med et 35 då kanske? för det borde ju inte vara några problem. | |
|
Jag tror inte att 9,5 tum bak et 32 kommer att fungera.. Jag vet en här på AP som kör med 9.5 tum bak et 45 och 265or det är tight. mvh |
|
| Anders S. vad hade du för tum och ET o så på dom fälgarna som syns på bilderna? | |
|
Jag har 8.5x19 fram och 10x19 bak på min 330... Utan valsade skärmkanter. 235 däck fram och 265or bak. Sitter som gjutet =) Att bilen sedan är RIKTIGT sänkt med D2 coilovers är ju ingen nackdel heller! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
| Nikeman: vad har du för ET på fälgarna? | |
|
Stoffe, På bilden syns 18-tummare. ET40. 225/40 fram och 255/35 bak. |
|
|
okey okey tycker själv det såg bra ut. men förstår inte varför både ocl brorsson och gummihuset säger att denna fälg skall passa bak ET32 9,5" fälgen heter dotz mugello |
|
|
Stoffe, Dotz mugello är precis den fälgen jag för närvarande tittar på också! :) Riktigt sugen på den. Problemet är just om jag vill ha den låga inpressningen.. Och jag vågar nog inte gå på den breda fälgen bak med 265:or, känns som det kommer bli jäkligt tajt. |
|
|
eller hur? vill helst ha bredare bak, då man bör välja 9,5 tums fälgen. som sagt, dom hävdar att det ska gå... själv är man ju skeptisk... men fälgen är grymt snygg eller hur? =) |
|
| Jag är nästan hundra på att det inte kommer att passa. Jag kör med 235/35 med Et35 på 8.5" breda fälg, 19". Jag fick klippa bort plast från innerskärmarna så att det inte skulle ta i när jag hade folk i bak. | |
| nmmn värkar ju inte bättre... jävligt synd faktiskt... folk bak? i en coupe? skulle inte tro det=) jag o bruden räcker gott och väl=) | |
|
Märkligt att det tar i innerskärmarna, då borde ju original 18-tummare ta i eftersom det är ET50 och 255 breda däck på dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.