AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.057

Ev. köp av BMW Z3 2,8 Roadster Cab -98!

bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Jag skulle vilja ha några synpunkter ang. denna bil som jag är ev. intresserad av att köpa. Miltalet är ju ganska låga mot andra i samma prisnivå. Länk

bgl
Inga stora anmärkningar från min sida. Färgen är helrätt, den har sportsolarna vilket är ett stort plus. Den verkar inte ha något larm, jag kan inte se att det finns någon indikeringsdiod på rätt plats. Sen är ju träpanelerna ruskigt fula i mina ögon, men det går ju att åtgärda.

Tycker den ser väldigt fin ut totalt sett. Om serviceboken verkar ok och du inte hittar några andra skavanker så verkar den vara ett klipp.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej bgl,

Den bilen var ute hela förra säsongen men jag vet inte varför den inte blev såld.Behöver inte betyda något, men ville bara informera dig.

Med vänliga hälsningar
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Tack Fredrik för ett snabbt svar!

Jag har aldrig ägt en Z3 så nu undrar jag vad man skall vara särskilt uppmärksam på när man åker och tittar på en sådan bil?
Du skriver att det inte finns någon indikeringsdiod på rätt plats, du menar då ang. om det skulle finnas larm. Om inte, vad skulle det kosta att installera tror du? Och sista frågan, vad skulle det kosta att sätta in någon annan panel, för jag håller med dig att denna är inte rolig? Har också redan en liknande i min Volvo 940 Turbo.

bgl
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Hej Rollebolle.

Du menar allså att bilen fanns till försäljning redan förra säsongen?
Jag har sett den under några månader så man undrar varför??

bgl
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Det stämmer, jag såg den redan förra året i början av maj om jag kommer ihåg rätt och det var samma bilder som användes i den annonsen.

Att jag kommer ihåg det beror på att jag har själv varit ute efter en z3:a under ett år nu. Är lite inne å samma spår som du, blå eller grå, 2.8-3.0, sportstolar och manuell.

Varför den inte blivit såld, ja det kan jag bara spekure i och det vore inte rättvist då jag inte sett bilen i verkligheten. Tycker den ser fin ut, det enda som inte riktigt faller mig i smaken är mittkonsolen av trä men det är lätt åtgärdat.

Mvh
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Tack Rollebolle för svaren!

Ja det är inte så lätt att hitta en bil med allt som man önskar, sportstolar, ev. AC, överrullningsbågar, lack helst som du skriver blå eller grå!
Jag tittar också vad som finns i Tyskland. Men priset skiljer inte så väldigt mycket! Men lättare att få det man vill ha.
Jag måste också fråga vad står ASC för?

MVH

bgl

Besökte firman i juli 2006 och de hade en del BMW 3-cab och Z stående som var i varierande skick. Just denna såg jag inte då. De var seriösa nog för att jag som snabbt behövde en bil efter några samtal med och besök på den verkstad som servat/reparerat den (och efter den verkstadens ovillkorliga rekommendation) köpte min nuvarande bil där.

Mvh
Mikael
ASC är BMWs antisladd och antispinn kontroll.
Min bil har BMW originallarm och då är en av platserna till strömbrytare upptagen i plattan till höger om klockan upptagen med indikator för om larmet är på eller av. Jag kan inte se denna på bilderna.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Man blir ju lite fundersam på varför en sådan bil blir ståendes, kan ju vara så enkelt att det är färgen. Har förstått att många inte gillar röda Z3'or. Vilket för mig är fullständigt obegripligt, det är ju den vackraste kulören den kan ha. Skönt med något som bryter mot de alldeles för många estorilblåa bilar som rullar i Sverige.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Lampan för larmet kan även sitta bakom handbromsen, under förvaringsfacket. Så är det på min bil...
ASC står för Anti Spinn Control och kan enbart strypa motoreffekten om drivhjulen spinner, det kan dock inte häva en sladd.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Min ASC lampa har börjat blinka när framhjulen tappat greppet... bara en tillfällighet eller?

/Fredrik

Min Z3.
Länk
...fast det blir ju givetvis så om framdäcken börjar kasa och får annan hastighet än bakhjulen så tror systemet att bakhjulen spinner loss och stryper motoreffekten. Tänkte inte till riktigt där.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Rött är också snyggt på z:3an utan tvekan, det finns egentligen enligt min smak ett fåtal färger som inte är såintressanta, gult och turkos för att nämna några.

En fråga till er som varit med ett tag, om jag inte missminner mig så är det april och början av maj som annonserna verkligen tar fart inte sant?

Sen undrar jag lite hur stor skillnaden är rent motor-prestandamässigt på en 2.2:a och 2.8:a?
/Rolle
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
bgl, var det på BMW:s tyska hemsida du sökte efter bilarna?
bg
70
bgl
Z3 2.8 -99
Volvo 940 Turbo -98.
Jag brukar titta på mobile, autoscout24, eBay och WebMobil24.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Kom bara ihåg att de förmedlar bilar, ett lite lurigt sätt att komma undan allt vad garantier och reklammationer heter. Jag vet att det går massvis med mätarskruvade bilar via dessa "bilförmedlare". Jag skulle kolla bilen noga via Tyskland för att se att den inte varit krockad eller är mätarskruvad. Tänk på att bilen är nästan 10 år gammal och att de flesta bilar i Tyskland rullar betydligt längre än hemma i Sverige samt att säsongen är bra mycket längre där än här så ser du snart att det blir en dålig ekvation. Jag säger inte att det är så, men det är väääldigt vanligt.

Mvh Henrik
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
röd bil, säsongsbil. inga konstigheter att en sådan står i hallen och dammar.

jag betalade 5000:- för mitt larm..
Då är det glas kross, inne i coupen, motorhuv, bagageluckan, och fall dom försöker hissa upp bilen. Defa larm installerat av Brl (Jag tror det är samma saker som Bmw´s orginal larm)

\\\Linus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.