|
|
|
|---|---|
|
Ja som sagt.. Är inne på min 5,e BMW nu. Efter ett par år i en M5 E34 började jag lessna så smått på driftkostnaderna.. Fick ett bra bud o sålde. Ny bil skulle inhandlas, givetvis em Beemer det med. Ville ha en lite nyare och nått som va billigare att äga. Hur som helst slutade det med en 523 IM-00 drygt 11.000 mil och 115.000 kr fattigare. Kan inte med ord uttrycka hur nöjd jag är med bytet. Men det höll på att sluta annorlunda.. En tanke malde i bakuhhuvvudet hela tiden innan jag ens åkte o prokörde.. 170 hästar,, hur f_n skulle jag stå ut med det efter M5,an?? Men kan bara säga OJ vad fel jag hade..Inget fartmonster men går otroligt bra. Finns det någon som bromsat en sådan bil nångång?? Det KAN inte bara vara 170 häst tycker jag.. Jämför med en V70 20v. BMW,n är ju betydligt snålare och piggare.. Helt fantastiskt att en bil med den vikten kan gå så bra och bara dra 0.92-0.96l/mil För att inte tala om vägegenskaperna.-- Ännu en gång GRYMT nöjd..Men hmm en 530 IM *tänker* | |
| teknikens värd fick det till 185hk 523i, 2 gånger till och med.fast olika tillfällen.så där fick 15hk till på köpet.mycket nöjd e39 ägare... | |
| Ja det låter ju ganska rimligt, måste oxå instämma mycket nöjd E39 ägare,, fast jag retar mig ändå på 2 saker,, avsaknaden av diffbroms + ett av bilvärldens sämsta orginalljud i stereon... | |
|
Billjudet får man fixa illa kvickt! Men jag tycker ändå man sitter väldigt dåligt p.g.a. avsaknad av svankstöd och varför sitter det inre dörrhandtaget så långt bak för!? Iaf jag får en slags onatulig böjning av armen varje gång jag ska ut. Små fjantiga saker men, har de fixat till detta på e60!? Annars är det en kanonbil! =) |
|
| det finns alltid något man kan reta sig på en bil.har haft många olika bilmärken i mina dar.men alldrig varit så nöjd med en bil som jag har nu.näst bästa var 325ia -94 e36.den var bara lite för liten för en barnfamilj,annars underbar bil också... | |
|
Är också fasligt nöjd med min E39 (E30in också förstås) :-) Känns helt klart som mer än 170Hk, vilket det ju också enligt div. tester är. Skönt med lite oskattade gratiskusar i bilen. :-) Tror också dubbelvanos som finns på motorn från -99 gör sitt till. |
|
| Håller med er i det mesta utom sittställningen.. Sitter utmärkt i mina Alcantara fotöljer.. Men att det inte finns diffbroms ens som tillval..svagt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.