AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.411

Baslåda i E46 coupé

Vi
16
Vildhasse
BMW 323 coupé -00
Hej!
Önskar förslag och tips av er som byggt baslåda till E46 coupé -00.
Nån skrev här såg jag att skinnsäten dämpa o.s.v., inga lågnivåutgång på originalstereo m.m.

Är det värt att göra portarna uppåt genom hatthyllan för att få ut luftslagen !? Skall det vara en eller två portar !?
Tacksam för någon som byggt förut eller har ideér , Probox 2000 - pålitligt ??

Har Rockford 12" som skall in, 1st.

tack
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Om du skall ha en eller 2st portar(i en basreflex låda) beror helt och hållet på basen men jag skulle tippa på att det blir 1st. Kör du basreflexlåda skall port och element spela åt samma håll(ut genom skidluckan) för bäst resultat. Har du ingen skidlucka så kanske en bandpass låda(där elementet sitter inuti lådan) passar dig bäst och då drar du ut portarna(bli troligen flera st) genom hatthyllan.Om du inte har ngn erfarenhet av att beräkna lådor så spelar det ingen roll vilket program du använder det blir troligen inget vidare bra oavsett , be en bilstereo firma göra ritningen åt dig istället.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag kör 12" basreflex genom skidluckan, låter mycket bra!
Vi
16
Vildhasse
BMW 323 coupé -00
Jag har ingen skidlucka det är det.. Bara delade säten..
Blev en 35liters sluten låda med porten ut på kortsidan. Plexiglas fram som jag skall sätta basen i ..
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
En sluten låda med port, det var nått nytt ;) . Jag har en sluten 22-literslåda med en 12" i min bil, har heller ingen skidlucka utan låter basen spela bakåt i skuffen. Det trycker på bra men det kräver hyffsat med effekt från slutsteget, köp gärna en kondensator. Det spelar ingen roll om du drar ut porten på ena sidan och monterar basen på en annan sida av lådan, bara port och element spelar ut i samma utrymme så dra inte upp porten genom hatthyllan.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.