|
|
|
|---|---|
biltok med klockintresse |
Hej, de nya motorerna drar mindre soppa men det ÄR mycket ny teknik i dom. Barnsjukdommar? Vågar man...eller ska man vänta ett år. Hur har ni resonerat? |
|
Jag har beställt en ny 120d med manuell låda. Den har nya autostop-funktionen. Jag hoppas den kommer fungera. Iof kommer jag nog stänga av funktionen och inte använda den. Mvh Johan |
|
|
Har också beställt en 3-dörrars 120d med manuell låda och autostop. Eftersom bilen kommer att rulla 99% på landsvägen lär inte autostopen bli så välanvänd... Men bara den funkar smidigt så är det nog en smart finess i stan! mvh |
|
|
En av anledningarna till at tjag är intresserad av bilen är just all teknik som håller nere förbrukningen. Stop&Start funktionen går att stänga av genom ett knapp tryck. |
|
|
De har nog testat det nya systemet länge och samma system sitter ju i nya 5-serien också.. Så det kommer på bredfront till alla motorer och modeller. Det är nog hur lungt som helst.. |
|
|
Vad är detta för system? det har man helt missat. kan någon förklara? |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Alf_VON_Sil: Nja, "HPI" (High Precision Injection) kommer på många motorer i både 1- och 5-serien men "Auto Start/Stop" funktionen endast på de 4 cylindriga i 1-serien, dock ej 116i förrän till hösten och inte heller på de automatväxlade versionerna. Har provat systemet och funktionen är smidig. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Min svarte spanjakkusin VW lupo har haft en sådan funktion där motorn stannar vid rödljus tex och startar igen när du ska köra iväg. Känns som tvivelaktigt stressfunktion i mina ögon, kommer bilen att gå igång igen när det står 20 bilar i kö bakom :) vettesjutton om jag vill lämna över sånt till playstationingengörerna på BMW :) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.