|
|
|
|---|---|
|
Då är det den 3:e E32:an som jag har köpt. Först var det 735i, sedan 750i, den här gången en 740i. Tycker att V8:an faktiskt är riktigt härlig, precis vid 3-4000 rpm så börjar detta underbara monster att leva och komma till sin rätt. Har testat lite idag och fixat lite småsaker. Tänkte ev. byta motoroljan imorgon och försöka dra oljepumpsbultarna. I utrustningsväg så var den helt klart godkänd också. Dubbelglas och soft-close hade jag inte på någon av mina andra E32 så det var kul. Tyvärr är jag i behov av en hatthylla eftersom någon har förstört den gamla. Någon som har ett hum om hur mycket en kan kosta på skroten? Det är faktiskt en stereo-nisse från Tyskland som har varit framme och härjat, men har städat bort en hel del. Funderade mycket på en E30 eller E34, men efter ett tag kunde jag inte hålla mig från en E32. Gillar verkligen den nyare varianten av mittkonsollen. Något som jag inte heller hade på mina f.d. E32:or. //Schnitzer | |
|
Låter ju underbart med fler E32:or på Karlstads gator! Höftskott: Det är inte den svarta som legat ute på Blocket ett bra tag, gått i Karlstad även tidigare? Ser fram emot bilder! Min bil: Länk |
|
|
Jag köpte den samma dag som den kom ut så det borde inte vara samma bil, dock har den också varit värmlänning. Jag var tveksam att köpa bil i Sverige, men eftersom ägaren var seriös så gjorde jag ett undantag. Har följt 740i på annonser den sista tiden och det finns väldigt mycket skrot. Den har inte så jättemycket utrustning, men för att åka året runt med så duger det gott och väl. //Schnitzer |
|
alain |
hej gå på: ( info@ecp.nu ) han heter Per och importerar E32or för demontering. han finns i Tråvad utanför Vara. han har alla delar till E32or. lycka till MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
alain: Tack för tipset! Får höra av mig till honom. //Schnitzer |
|
|
Grattis Schnitzer! Meddela gärna hur det går med hatthyllan. Behöver en ny jag med. |
|
|
Hej! Var det den svarta som fanns på blocket för 27'? Diamantsvart, shadowline, 7-ekrade alufälgar? Hade själv tänkt ringa på den. Grattis till köpet! ///Niklas |
|
|
Nu har jag tagit lite bilder på bilen. Såhär ser den ut: Länk //Schnitzer |
|
|
Snyggt och ovanligt med intarsiainlägg på träpanelerna. :) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Mkt snygg vagn, E32 är aldrig fel BMW CS #5139 |
|
| Grattis till en finfin vagn :) | |
|
Jo, intarsiainläggen är snygga. Lyfter utseendet en hel del. Det tråkiga är att den har svart skinn och är diamantschwarz-metallic som de flesta andra, men en mycket trevlig bil att köra. Imponerad över att V8:an är så snål. Just nu ligger snittet blandad körning på 1,13 l/mil. V12:an jag hade förut var verkligen motsatsen till den här. Trivs mer med den 5-växlade automatlådan istället för den 4-växlade, som alltid ska ligga och dra på samma växel. //Schnitzer |
|
|
Hej Schnitzer! Köpte faktiskt en likadan bil som din i helgen, en -93:a, "Diamantschwarz" med "volleder schwarz" Har även träpanelen med intarsiainlägg i min bil. I övrigt är min inte särskilt välutrustad, men där finns iallafall "erweiterte lederausstattung" och dubbelglas. Önskar dig lycka till med en underbar bil! Mvh Kristian |
|
|
Hejsan Royalcruiser! Låter riktigt trevligt. Du gjorde helt rätt i att köpa en med dubbelglas. Jag, brorsan och en kompis var ute och åkte i bilen i helgen. Vanligtvis brukar det imma igen rutorna och fläkten brukar få gå mer. I den här bilen så immade det inget alls och behövde knappt använda fläkten. Imma på framrutan försvinner direkt när man drar på värmen för rutan, annars är det bara att köra igång klimatanläggningen så är den borta på några sekunder. Lycka till med din 740i! //Schnitzer |
|
|
Grattis till en trevlig bil,ser faktiskt ut som en kopia av min.Detta är den trevligaste 7an jag ägt även min har dubbelglas,softcl,pdc,mmmm. Mvh/Micke |
|
|
Men snälla Schnitzer, rubriken "Tillbaka i E32träsket" har jag lite svårt att förstå. :) .När jag läser all denna trevliga text här ovan , det är ju ett himla stooort nöjesfält vi kör omkring med. Tänk all tid vi tillbringar här på forumet för att dela med oss av diverse glädje och lite annat också. Nu ska jag åka till mitt garage och sätta på kaffe. Håller på att sätta ihop en jaggatopp till en XJ6 som snart skall rulla. Ha de bra /Mats |
|
| Fått tag i någon hatthylla schnitzer? | |
|
Jag köpte en hatthylla till min E34 för något år sedan på en skrot och jag har för mig att den gick på 300 - 400 kr. Så dyra ska dom nog inte vara! Fin bil ! Min bil Länk |
|
|
InfiniteObscurity: Har tyvärr inte fått det :( Har iofs inte kollat runt så mycket. Skroten i Karlstad hade en för 350 kr, men då var det utan gardin, vilket min har. Så det blev inget med den. Priset var annars helt OK. Känns trist att ha de där hålen där bak. Ser så tattigt ut! //Schnitzer |
|
|
Schnitzer/Daniel; Du tycker inte det är värt att köpa en ny hatthylla? Prisnivån är ca 2tkr enligt realoem. Stephan |
|
|
Stephan735i: Nej, då hade jag redan köpt en. Om man kan få en begagnad för 300-400 kr i riktigt bra skick så är väl inte 2000 kr lite väl mycket. Det är ju ändå en bil som är tillverkad i ganska stort antal, så det finns en hel del exemplar att få delar från. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.