AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.169

Vad är fel..Antispin/antisladd problem..

be
29
bemer ix

323i-79 ombygnation pågår.
Hallå alla bmw tokiga grabbar/tjejer..Har nu lämnat Audi bakom mig och skaffat en 528t-97.Men jag har fått lite problem. Det har ju börjat bli bart på vägarna nu och gruset kommer fram.SÅ,i går skulle jag prova släppa ut röven på bilen för att se vad den gick för och kopplade ur antisladden.Det gick både brätt o fort.Men när jag skulle ta bilen i morse så lyser lampan för antisladden.Jag har prova starta o stanna tryckt o dragit men inget hjälper..
Är de någon som kan ha en aning om vad de kan vara??

Mvh Lars
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
Är det några andra funtioner som är ur funktion typ hastighetsmätare,farthållare?fungerar ABS:en?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
garaterat abs-givare...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kolla vajern mellan ASC ställmotorn på innerskärmen. och trottelspjället, den kan ha gått av eller är skadad är det vanligaste felet vid enbart ASC varning om det inte är knappen som du lyckats få defekt.
Länk

Dicka o: En abs/asc sensor tänder även ABS varningslampan vid fel, då den är gemensam för bägge systemen.

///MVH Hasso
Länk
be
29
bemer ix

Nej..allt annat funkar bra..
Hi
118
Hincapie
Volvo V90 CC T5 - 19
Testa att plocka bort minuskabeln från batteriet en stund.
be
29
bemer ix

Ja..nu e det fixat..vet inte vad som gjorde att det funka igen..Det sitter en som ett spjäl på åvansidan av spjälhuset och vaijern som gick dit hade "klivit" över..Satt tillbaka den och lossade på kablarna på asc givaren och sen funka de igen..För övrigt så tycker jag bilen går ricktigt ricktigt bra..De e skönt att höra 6:a ljudet och allt igen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.