AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
25.162

Typfel på nya E90?

Sida 2 av 3
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Då har jag en serviceminded säljare, för mina var iskruvade från början. Annars var en möjilghet att de bara följde med om man beställde velourmattor.
Allvarligt? BMW:s nya IKEA-giv: Slutmontera din bil själv, det sänker priset med en hel tia... Eller finns det någon anledning till att man INTE skulle vilja ha fästena?
Så då skall jag alltså åka till BMW och köpa fästena då. Vad kostar de tro?

Ursäkta att det börjar bli OT.
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Även jag har problem med tröga dörrhandtag.

/S
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
fattiglapp, fästena är ju i plast så de kostar nog inte så mycket. Ja, jag blev också förvånad över att det var så, men egentligen ska de nog sättas dit före leverans till kund. Det är dåligt att det är så få åf som gör det.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
pe
6
perhe
325d Touring -07
Var kommer dom där fästena från? Följer dom med velourmattorna eller gummimattorna. Jag har inte sett till några, men har dock inte packat upp velourmattorna ännu.

//Pelle
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Fästena följer med om man köper en sats gummimattor.
På mín var dom monterade vid leverans, men jag har sett bilar som inte har de, förmodligen återförsäljaren som missat/slarvar

BMW CS #5139
RY
155
RYN
545e -21
Angående kärvande dörrhandtag så löste jag det problemet med lite Loctite Silikonolja.

/Ronny
Ingen annan som upplever ett lätt "klonkande" ljud från framvagnen när ni kör över ett farthinder?
Pi
68
Pileman
330ex g21 m-paket -22 ny leasing
Jag har problem med sidoblinkersen som sitter på framskärmen, den är av dålig plast eller så har dom som har monterat dom haft för bråtom så båda är kassa. En morgon när jag kom fram till jobbet så hängde vänstra i kabelen, fick en ny på Bmw. Onsdags när jag tvättade bilen så losnade även den högra. Man kan tro att det är sabbotage men jag har bilen i privat garage. Jag tror att e92 har en annan typ av blinkers på sidan en e90 och e91. Sen har jag problem med Cd i bilen, när bilen har varit av stängd en stund så börjar låten om från början, har någon samma problem???? Det är en professional.

Kör försiktigt så att du inte skadar någon! (eller din BMW)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Pileman: Samma på min Professional...

Ang. gummimattorna - jag hade kardborrefästen från leverans. Ett måste!

/ElakaKatten

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Jag har som tidigare nämnts och skrivits om i en annan tråd ett tickande ljud då och då.
Detta verkar även påverka bränsle förbrukningen negativt, ligger 25% över BMW´s siffror.
Varit inne vid tre tillfällen, vid två tillfällen har jag svängt in för att de skall få höra "eländet" med tickande/knackande ljudet själva.
Vid besök ett gjordes ingen åtgärd, vid besök hälldes M5 oljan i spisen med
direktiv att köra en vecka eller så,
Vid besök tre konstaterades det att ventilyftare mm skulle bytas, dock så är delarna restade i Tyskland. Hmm undrar varför !!
"På andra sidan" är detta ett hett ämne se Länk

Övrigt obalans i fälgarna som är åtgärdat.
Annars helnöjd
Ca
53
Calle_R
530DA x-drive Touring -16
Pileman:
Även jag har samma problem på min professional, påpekade detta och fick den utbytt, dock kvarstår "problemet".

Har även haft problem med dämparna till bakluckan, byte hjälpte inte. samt att bilen ibland rycker vid ca 3000 rpm, bilen känns först seg för att sedan få en extra "puff" vid nämnda varvtal.

/Calle R

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Bumpar denna gamla tråden, för att höra om det kommit fram något speciellt att leta efter, ska skicka frugen att kolla på en E91 -06 imorgon.
ma
90
marauder
325da -08
Ingen dålig "bump" Tyckte rubriken va lite konstig först. Men det är klart, skulle ju vara intressant att höra igen från några av dom tidigare ägarna i denna tråd om dom fortfarande läser detta forum.
Själv kan jag inte komma på något speciellt att kolla efter, förutom om bilen har så kallade Run On Flat däck eller vanliga däck. Om den har vanliga däck (mkt troligt) så är det ett bra prutargument, se till att du åtminstone får med ett att reparationskitt.
RY
155
RYN
545e -21
Rost på bagageluckan har jag drabbats på min nuvarande e91. Kolla på insidan på båda sidor så att det inte jäser under lacken.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Det där med rosten går ju på garantin. Så det är ju mest en tråkig grej, men kostar inget att få fixat. Men visst bör man kolla det, bra prutargument.
Däremot att avsaknaden av RFT-däck skulle vara ett prutargumen förstår jag inte alls. Snarare tvärt om. För det är väl inte många som vill ha sådana betongklumpar?
Och säljaren lär nog inte heller springa iväg och köpa ett reparationskitt, bara för att man ber om det..
Ro
11
Roger 7
320iA X-drive -12
En fönsterhiss pajade en kall vinterdag och ny programvara krävdes vid ett tillfälle pga krånglande rattlås. Inget övrigt vilket jag är jättenöjd med. Har kört 11 000 mil. Jag fick en ny bil när jag bytte från Continental RFT till vanliga Michelin. Stor skillnad.
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Även jag har haft problem med handtagen och strålkastarspolningen som inte går ner.

/T
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Min 2005'a var så gott som felfri bortsett från att bakruterollon strulade ibland och Xenonljusen fladdrade om man körde lite aggressivt över ojämnheter.
Annars fungerade allt utmärkt.
Mina dörrhandtag smörjde jag in en gång sen dess har inte problemet återkommit.

Avsaknad av runflat däck är knappast en prutmån. Åf sätter ju inte ens på nya runflatdäck när dom byter in bilen. Bilen går ju dessutom klart bättre med vanliga däck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.