AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.050

Slippa självrisk vid parkeringsskada?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

jag har läst alla inlägg på forumet ang. parkeringsskador, alltså när någon skadat din bil utan att ge sig till känna.

Jag hade ett vittne till att min bil var hel innan o skadad när jag hämtade den, men trotts detta så måste jag betala självrisk på ca 2,000kr.

Jag har läs en eller 2 killar på forumet som har varit med om eller hört någon som sluppit betala självrisken trots att förövaren var okänd. Men kan detta vara sant? ...hur lyckas man med det? Skall man ringa och låta snäll på rösten??

Har ni eller någon ni känner varit med om att slippa betala självrisken vid detta scenario? Och hur lyckas man?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det lär bli svårt att slippa självrisken sålänge ingen förövare finns. Så länge det är ditt försäkringsbolag som betalar för reparationen kommer de att kräva dig på självrisk. Det är ju det som självrisken är till för.

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
k1mzo,

Det är just trafikförsäkringsföreningen som är inblandad i mitt fall, inte min vanliga bilförsäkring aktsam. Så jag skall alltså ringa trafikförsäkringsföreningen o höra efter? Tror inte de kommer bjussa på klaset, men det vore trevligt om någon visste om vad som gäller ifall man kan få det betlat, alltså vad är trollformeln (?)
Jag har fått hjälp av Trafikförsäkringsföreningen...visserligen för drygt 10 år sedan...

Någon hade slagit upp sin dörr på min passagerardörr, vilket resulterade i repor (och färgavskrap från den andra bilen). Jag fotade skadorna och bifogade bilderna i ett brev jag skrev till TrFF, där jag beskrev hur bilen stått parkerad osv....och det slutade med att de stod för min självrisk.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Jag har precis fixat en p-skada där förövaren var okänd.

Jag fick betala min självrisk på 4000kr själv men fick sedan tillbaka 1985 av TFF, vilket är det belopp de betalar ut efter att deras teknicker bedömt om det är en p-skada eller inte.

ha de/benke-nu med V8-försedd e21 i skallen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.