AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.021

E39 byta bakljus till facelift + byta till 10-knapps m5 ratt

Da
4
Daniel528
528ia touring -98
tjena, då var det dags för mitt första inlägg.
vill byta från gamla oranga bakljus (de yttre för touring) till vita eller facelift/klasglas. Vad är skillnaden på vita och klasglas ? jag köpte ett (1) klasglas beg. o monterade. då fick jag en felindikation på displayen att "kontrollera bakljus". bakljus o blinkers fungerade men varje gång jag startar bilen så kommer felmeddelandet upp. det orkar man ju inte höra varje gång. har pratat med Novation i uppsala o dem säger att motståndet är annat på faceliftade ljus. byte hos dem kostar 3300 kr + jobb !!! Kan man få det billigare och isåfall var ? övriga tips här är välkommet, jag är ingen meckare o hade fullt upp att byta de främre framlyktorna till vita blinkers.

nästa fråga är byte av min multiratt med 4 ekrar (airbag + 11 knappar) till 3-ekrad skinn eller läderratt typ M5 el dyl. Finns det nån 3-ekrad med 11 knappar ? har bara sett med 10 knappar, spelar det nån roll? man kan ju skippa knappen för tex återcirkulation. jag har en e39 -98:a och tydligen passar inte de nyare rattarna från 0399 o framåt, men det finns ju knappt nån ratt på nätet (autopower/ebay.de) så finns de verkligen ?
jobbet med ratt byte gör jag inte själv men bmw blir förstås för dyrt.
tack för mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.