|
|
|
|---|---|
|
tjena, då var det dags för mitt första inlägg. vill byta från gamla oranga bakljus (de yttre för touring) till vita eller facelift/klasglas. Vad är skillnaden på vita och klasglas ? jag köpte ett (1) klasglas beg. o monterade. då fick jag en felindikation på displayen att "kontrollera bakljus". bakljus o blinkers fungerade men varje gång jag startar bilen så kommer felmeddelandet upp. det orkar man ju inte höra varje gång. har pratat med Novation i uppsala o dem säger att motståndet är annat på faceliftade ljus. byte hos dem kostar 3300 kr + jobb !!! Kan man få det billigare och isåfall var ? övriga tips här är välkommet, jag är ingen meckare o hade fullt upp att byta de främre framlyktorna till vita blinkers. nästa fråga är byte av min multiratt med 4 ekrar (airbag + 11 knappar) till 3-ekrad skinn eller läderratt typ M5 el dyl. Finns det nån 3-ekrad med 11 knappar ? har bara sett med 10 knappar, spelar det nån roll? man kan ju skippa knappen för tex återcirkulation. jag har en e39 -98:a och tydligen passar inte de nyare rattarna från 0399 o framåt, men det finns ju knappt nån ratt på nätet (autopower/ebay.de) så finns de verkligen ? jobbet med ratt byte gör jag inte själv men bmw blir förstås för dyrt. tack för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.