|
|
|
|---|---|
| jag ska köpa nya sommar däck här nån dag, men jag undrar hur breda däck jag kan ha på 8" fälgar?? tänkte köra 235 fram, och skulle villa ha 255 bak är de möjligt att ha 255 på 8" fälgar?? kör en e34 525 -91, skulle de skrapa i bakre skärmkanterna om jag skulle få på 255?? | |
gretzky |
Tror nog att det hellre blir bekymmer att montera den bredden på enbart 8" breda fälgar. Har själv 8,5" breda och där var det riktigt på håret. 245 kan nog gå men svårt att hitta rätt profil då för att det ska stämma med omkretsen. dieseldoris |
| 245 går på 8" men 235 rekommenderas... | |
|
Jag skulle rekommenderas 235, har 245 på mina 8,5". Bredare än så blir ej snyggt.. Kommer att se "bulligt" ut :) |
|
|
då får de bli 235or tack för svaren |
|
| M5e34-95 hade 245 som original på 8"-fälgar. | |
|
Kane: Vi är alla överens om att 245 går att kränga på på en 8"-fälg. Det ser bara inte snyggt ut... |
|
| Johan_W: Läs gretzkys inlägg och fundera sedan på om "alla" är överens! | |
| M5 e34 precis som M5 e39 har 245 fram på 8" breda fälgar... det ser väl inte kosntigt ut? | |
| Kane: Ja han säger att nog lär gå med 245? | |
| "Kan nog gå" låter tvärsäkert....;) | |
| Hur som helst så har väl trådskaparen fått sig en bild, 245 ska gå att kränga på men kommer inte att se lika bra ut som 235 och gjort sitt val utifrån det. | |
|
Beror på vad det är för diameter och profil på däcken, konstigt att "alla" som är så tvärsäkra inte frågat efter det... ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ErikW: Berätta gärna isåfall :-) |
|
|
Inte helt enligt tråden men... Hur tror ni de ser ut med 225:or på 8,5"? |
|
| Haas: Jag hade det på min förra bil, såg helt ok ut. Finns bilder på den här: Länk | |
|
Johan_W: Ja, men då får han berätta vilken fälgstorlek han har! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag kör med 255-35/18 på 8" fälg, men skall byta fälgar i år, skall jag välja en 9" fälg då, till mina 255:or? BMW CS #5206 |
|
|
Kolla lite på den här sidan, den är mycket användbar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.