|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag funderar på att köpa följande oljor till min växellåda och bakaxeln: "Castrol SMX-S" respektive "Castrol SAF-XO" Vad tror ni om det? bilen ifråga är en 320 e30 -90. /Nicke | |
|
Fungerar utmärkt. Kör det själv i några av mina. Tänk bara på att om du har diffbroms måste du ha Castrol SAF-XJ istället. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Okej, men hur ser jag att jag har diffbroms? Är nästan helt säker på att jag har en helt original 320 och då ska det väl inte vara diffbroms på den? Kan ändå va kul att kunna se vilken det är så jag är helt säker innan jag häller i olja... |
|
|
Finns en liten metallbricka skruvad på bakkåpan, är den inte alltför rostig kan du där se utväxling och info om eventuell broms, då står det ett litet S stansat efter siffrorna. Är du osäker kan du välja att köra Castrol SAF-XJ ändå, fungerar lika bra. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| tack så mycket, ska kolla upp det innan jag skaffar olja. | |
| Du kan också hissa upp båda bakhjulen och snurra på ett, ingen växel eller handbroms i, om det andra hjulet snurrar åt motsatt håll har du ingen diffbroms. Kör då med SAF-XO. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.