|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Ska fixa lite nya däck till Beemern idag - De gammla har typ bara 1 mm däckmönster elelr nått.. :( Men iaf, har bestämt mej för "Euromaster Z100" - Det är ett V-däck, rättså likt "Michelin Pilot Sport"! :) Min fråga är nu: Är Euromasterdäck ren skit? Eller är de av någorlunda kvalitét? Står att de tillverkas av Michelin...? Olio | |
|
Kan det vara något euromaster, gummikedjan som dom fått tillverkat åt sig? Däckdiskussionerna har löpt friskt denna vår. Jag är av meningen att ett välkänt märkesdäck är bland det säkraste man kan åka på. Självfallet kostar det lite mer, men om olyckan eller blöta väglaget skulle vara framme vill iaf inte jag riskera vägkontakten med ett mindre välprövat däcksmärke. Jag är själv GY-vän sedan många år. Trevlig helg:) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De är säkert ett däck som tillhör övre medelmåttan och det är ju som vanligt man för till 99% vad man betalar för när det gäller däck.Och som ASKEN så förnuftigt säger ett kvalitetsmärke är ju vad det är. Jämnför priset på ett Euromasterdäck och ett uniroyaldäck tex som är ett prisvärt kvalitetsdäck om man inte vill eller behöver ha det absolut vassaste i däckväg. Euromaster är säkert ett bättre alternativ än de asiatiska däcken med namn som man inte kan stava till:) trevlig (svhelg) MVH Hasso |
|
Vill lägga in en liten poäng. Hög kvalitet i all ära, men hur bra är ett dyrt märkesdäck med hälften av mönsterdjupet kvar? Jag tror att man lugnt kan köpa eu-tillverkade däck, och givetvis får man vad man betalar för. Vidare får man ju också prioritera egenskaperna när man väljer däck. Vill man ha bra regnegenskaper får man försaka gott grepp vid torrt vägläg och tvärtom. Hur som helst är det en halv vetenskap att välja däck. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte säkert att man måste försaka något, det finns däck som är väldigt bra i både vått och torrt enl.tester och det behöver inte stå Michelin utan det finns däck med lika bra testresultat dvs oavgjort. se ovan. Men som sagt en värre djungel finns nog inte. man försöker ju alltid hitta det bästa för hyfsad peng utan att tumma för mycket på kvaliten. Därför är ju detta forum så bra,att man kan dela erfarenheter med andra och slippa göra samma misstag som nån annan samt att såga de absolut sämsta alternativen.man får aldrig glömma att rundhet och lättbalensering är A och O och då är det europeiskt bra kvalitet som gäller enl.min erfarenhet. MVH Hasso |
|
Gav 1.400 kronor styck.. Euromasters vassaste däck! Då kan man väl räkna med att det är någorlunda kvalitét? Och det kan jag säga, ett Vmönstart däck höjer VERKLIGEN utseendet på bilen! =D Tack för alla svar! Olio |
|
| Vad var det för dimension då? | |
|
Utseende i all ära men det är väl vid körning som greppet räknas? Jag kanske har uppfattat detta topic fel? Mvh Asken Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
Jag tror att man åker mer än tittar:) ASKEN:snöar det? :)))) MVH Hasso |
|
Det satt nya Euromaster-framdäck på M5:an och utslitna bakdäck när jag köpte den. Första tanken var att byta ut alla 4 till Pirelli/GY/e.d. men jag ringde innan till Euromaster och frågade vad det är för däck. Följande berättades då; det är däck tillverkade åt Euromaster av Avon i England. Avon är stora på racingdäck men mindre kända på konsumentsidan. Men eftersom de inte fanns i 255/40-17 så kunde jag inte få dem till bakhjulen så det blev Pirelli P-Zero Assimetrico bak istället (och jag behåller Euromaster fram som prov i år). |
|
|
225 65 15 är dimmensionen.. ch jag är JÄKLIGT nöjd med dem! Vart uppe i 180 på vägen mot Sturup, och de kändes hur mysiga som helst!! :) Olio |
|
|
hasso: JA, kom hit med snöslungan:)) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.