|
|
|
|---|---|
| Sm sagt var bilen går fruktansvärt illa efter att kallstarten slår ifrån. Säkring nummer 22 på 30amp blåser den oxå ett litet tag efter att kallstarten går ur. innan dess går bilen precis som den ska. ch om man står under bilen med ansiktet vänt mot mtr till så är det högra avgasröret efter katten rödorange av värme ca 10-15 centimeter. Bilen har varit avställd men fungerade senast perfekt i december när den var ute på lite luftning. Tacksam för förslag på vad det kan vara för fel. MVH //David | |
|
Jag fiskar, men är det inte så att om motorn går fett får du oförbränd bensin i katten och den blir väldigt varm. Kan bero på den sidans lamdasond isåfall. Jag kan knappt nånting om detta så ta min spåning med en nypa salt. Hoppas du får fler svar. /CC |
|
|
En annan sak. En lambdasond kan tydligen låsa sig av olika anledningar. Avhjälps med resett. Hursomhelst borde du kunna få bra svar om du gör en avläsning av felkoder hos BMW aukt verkstad. /CC |
|
| ok tackar enda problemet är att närmaste bmw verkstad ligger 10 mil ifrån mig... får ringa runt till andra verkstäder och se om de har någoon erfarenhet. För jag är inte sugen på att köra så långa sträckor just nu med pärlan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.