|
|
|
|---|---|
|
Hej, under vintern har jag haft problem med att tempmätaren inte går upp till mitten. När jag har ståt stilla har den stigit men direkt jag börjat köra sjunkit igen. Men nu idag när de varit lite varmare gick den efter ett tag upp på rätt temp på mätare och sjönk aldrig. Och ända fram tills idag har jag misstänkt att det varit termostaten som varit kass. Men nu vet jag inte....fick påståendet att de kan vara tempgivare?!? Kan de fortfarande vara så att termostaten är kass eller kan de vara tempgivaren??? Angående luftning av systemet vad är symptomen på att systemet måste luftas? | |
|
tempmätaren går på rött och motor börjar koka. alex |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För det första så är det bra att veta vilken bil vi talar om och vilken motor det gäller, men generellt så stänger inte din termostat som den ska. därav avkylningen när du kör bilen, den är oftast stängd då normalt. Sedan beror det ju på vilket gradtal den har och hur lågt i temp den stog när du körde bilen. Från -99 så är termostaten ett problem, då den sitter med plastarmar i huset som går av och då tätar inte termostaten med "kallgång" som följd när bilen körs. ///MVH Hasso Länk |
|
Det gäller en e36 328 -96.... När jag kör ligger den runt första strecket eller lite under... Men jag förstår inte varför de går upp i rätt temp nu när det är lite varmare ute?!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.