|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar om och isåfall hur man ser om ett relä är trasigt utan att behöva köpa ett nytt och kolla? Har en Bmw 735ial -88. MVH Tony | |
|
Syns oftast ingenting, man måste mäta. |
|
|
ok.. tack för svaret.. då får det mätas en del..:) MVH Tony |
|
|
Varför tror du att det är kasst? Klickar det inte eller styr det inte? /CC |
|
|
så här är det: jag har tänkt att kolla över bilen om vad som fungerar och inte. det jag vill få reda på i första hand är varför inte min bakrutevärma fungerar? har bytt alla säkringar som varit trasiga men inget hjälper. vet inte om det är nåt relä som kan vara orsaken. sen tänkte jag kolla ac- relät. sen fungerar inte förarsidans elhiss. men det är antagligen fel på just den motorn antar jag. sen är det att det bara kommer värme eller ja, 99% av gångerna kommer det värme ur fläktarna. vet att allt kanske inte har med relän att göra men tänkte jag måste börja någostans..:)... förslag/ideér? mycket tacksam för allt. MVH Tony |
|
|
Min erfarenhet (som iochförsig inte är så stor) säger att kablage kontakter och där kablar böjs ofta tar stryk före reläer och motorer. Elfönsterhiss problem är typiskt kabelbrott i dörren. Lossa damasken mellan gångjärnen och inspektera kablarnas skick. I övrigt kolla alla kontakter, spraya med kontaktspray och i värsta fall skrapa bort ärjad metall. /CC |
|
|
tack för tipsen.. ska göra det. får kolla runt bilen några varv. :) MVH Tony |
|
|
Hur mäter man ett relä? Det ska väl slå till och från beroende på vad det styr? Så hur vet man var det ska gå igenom ström när? Eller är jag fel på det? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.