|
|
|
|---|---|
|
har fått problem med styrningen på min compact. När man svänger så pendlar styrningen mellan att gå segt och lätt och jag får vrida tillbaks ratten till mittläget annars stannar den i svängläget. Har bytt olja i servon och det gav inget. Båda stötdämparna är dåliga framtill och den höga är väldigt dålig. kan det påverka någonting? nån som har nån ide? mvh | |
| Så som jag har förstått det så påverkar dålig fjädring på styrningen. | |
|
ja det gör det på verkar en del . kolla däck tryck .. och .. styr snäckan med |
|
|
e36 har inte styrsnäcka vad jag har förstått, det är kuggstång. men det har löst sig nu, jag upptäckte att rattaxelknuten såg riktigt rostig ut, så jag sprutade på massa 5-56 o smörjde upp den rejält, sen vart det bra, otroligt skönt o ha fin styrning igen! har också beställt en väghållningssats med dämpare o fjädrar så fjädringen blir bra. tack för hjälpen ändå! |
|
|
Har EXAKT samma problem som den som skrev tråden på min BMW e39 523 -96a när man vrider ratten så är den först seg 1 sekund, för att sedan bli lätt 1 sekund.. Den liksom pendlar mellan bra och dålig.. Har testat o bytt olja men ingen effekt. En kille på bilprovningen sa att det kan vara remmen, har kollat den och den är inte "slapp" direkt.. Vet inte riktigt hur en slapp rem är, men den går väl att trycka ner kanske 0.5cm så det är väl ingen fara? Någon som kan hjälpa mig? |
|
| Kan även tillägga att ett hjullager höger fram är väldigt slitet, glapp i höger fram Styrstag och Stabilisator-staget på höger fram är brutet.. Om det påverkar :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.