|
|
|
|---|---|
| Hej som jag skriver har lämnat bilen till min syster kille och han håller på att titta över vad som eventuellt kan vara fel på den. han misstänker lmm men innan man skaffar en ny vore det ju bra om man vet om den passar från någon annan modell?? kaanske man kan låna någons och testa. eller måste det vara från samma 3.0 liters V8 | |
|
Länk Sökte på en 93a med automat. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
OK så det skall eventuellt passa från 525 då eller?? Tack för snabbt svar förästen |
|
|
Japp! Så tolkar jag det hela! _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| OK ja då är det bara att hitta nån med 525 tack i allafall för svaret | |
|
Om du ska köpa en llm från en bil kan du välja en av följande modeller att ta den ifrån: E36- 325 E34- 525ix, 530 (fråga inta varför just från ix...) E39- 535 E32- 730 E38- 730, 735 Allt enligt ETK. Art. nr: 13 62 1 747 155 Detta nr. bör finnas trykt i plasten någonstans på delen... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Ok tack för den info..vet du vad det kan röra sig om för kostnad för en beg lmm | |
|
På BMW kostar den 3050Sek. En skrot ska ligga på ca. 50% om jag inte missminner mig... Lycka till. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Bimmer67: Du har powerpost. | |
|
Min lmm gick sönder på 525:an. Köpte en beg på karstorps bildemontering för 1200kr idag. Nu går bilen som ny igen. Den begagnade luftmassemätaren kom från just en 530 så det stämmer att det är samma lmm på 525 och 530 e34. Lycka till! |
|
| Hej Lexcom hur gick din när lmm hade pajjat | |
|
Den gick helt ruttet. Det började med ryckig och oljämn gång. Efter en tid så kunde jag inte ens köra med bilen, den ville liksom "dö" när jag tröck på gasen. Det fanns ingen kraft alls i bilen. Då testade jag att ta bort kontakten till lmm. Efter att ha kört så några minuter så att motorstyrningen fick lära sig att den ska köras i ett nödprogram med förinställda parametrar så gick bilen precis som vanlig förutom att tomgången var obefintlig och att bilen drog 1,2l/mil. När jag kört så i 50 mil utan problem så kunde jag enkelt konstatera att det var lmm som var trasig. För säkerhets skull så kopplade jag in den igen för att testa, och mycket riktigt så började den gå illa igen efter några mil. |
|
|
ok ja då skall jag testa det först men jag antar att den går lite dåligt innan dan går i nödprogrammet |
|
| Ja man får köra några minuter innan nödprogrammet satt sig ordentligt enligt mina erfarenheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.