|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ganska nyligt börjat höra ett missljud i vänster bak. När jag kör över tex en brunn eller annan tydlig ojämnhet med vänster bak så skramlar det till. Ljudet kan liknas vid en liten skruvmejsel som hoppar till i en plastlåda. Jag kan med egna öron härleda ljudet inne i kupén, så har därför tagit bor allt löst - reservdäck, verktygssats, triangel, domkraft osv - men ljudet är kvar..! Ljudet kommer bara när jag kör över en ojämnhet med vänster däck, inte höger. Missljud av denna typ brukar ju vara relaterat till ett stag, kanske med en dålig gummipackning eller liknande, men jag sätter min högra tumme (!) på att jag hör ljudet innifrån kupén.. Skulle nästan hoppas på att en mutter ramlat löst och lagt sig i facket vid baklyset - det är ung så det låter, men jag är rädd för att problemet inte är av den karaktären. Någon som har upplevt detta eller har en aning om vad det kan vara? | |
| Hissa upp bilen och se om fjädern har gott av. Jag hade liknande missljud på mig bil, det var då över ringen på fjädern hade gott av och låg o hoppade/studsade på det undre fästet/"tallriken" till fjädern. Det är inget ovanligt att fjädrarna går av på bmw, iaf vad jag har hört. | |
|
Om det är så illa så att fjädern har gått av så blir man ju bekymrad.. bilden har gått strax över 5000 mil.. kvalité?? Väntar samtal fån min BMW handlare. Återkommer med vad dom tror att det är samt hur dom löser problemet åt mig. |
|
| Klonk i bakaxeln är en klassiker, tyvärr! Har samma problem på min bil vettefan vad det kan va´ men det är ett otroligt vanligt fel på BMW's bilar från 1 serien till 7 serien vad jag har hört. En kompis hade köpt en sprillans ny 5:a och den hade oxå klonk i baken och det visade sig vara ett fabrikations fel, så det kan va allt mellan himmel o jord när det gäller klonket. Som sagt man är ingen expert men man har hört sig omkring... | |
|
Hej! Var häromdagen inne med min BMW på verkstaden eftersom jag hade ett slamrande ljud från höger bak när jag körde över ojämnheter. Jag trodde själv att det var det övre stötdämparfästet eftersom det lät väldigt mycket inne i kupén. Till en början trodde jag oxå att det var något som låg löst och skramlade i bilen. De hissade upp bilen och konstaterade snabbt att det var den främre stagets bussning som var helt kass. Dessa kostar ca 400 kr för ett par (man bör väl byta på båda sidor samtidigt) på Mekonomen och är antagligen inte så svåra att byta själv. Kostnaden för att verkstaden skulle göra det hamnar på mellan 2000-2500 kr inkl. material. |
|
| TreTrettio, jag har precis samma problem på min M3 E46 nu. Hur åtgärdade du ditt problem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.