|
|
|
|---|---|
|
Har precis vatt å köpt mej en M3 och 2 dagar efter ja kommet hem så uppstår ett ljud som ja inte kan placera.. Det låter som spikningar men ändån inte. Ljudet kommer endast vid mellan 2000 till 3000 rpm vid halv gas. Vid högre varvtal så hörs de inte (tror ja) På tomgång och gasningar utan belastning hörs inget alls! Alla kampanjer e gjorda och nu står bilen på en auktoriserad bmw verkstad där ventilerna ställts in och oljan är bytt + att senaste mjukvaran är ner laddad och dom har heller ingen anning om va de kan va! Bilen har gått 11400 mil (Kontrolerade) Tacksam för svar.. MVH// | |
| Se till att få det skriftligt att den har ett oljud då detta problemet kan kosta Dig 100.000:- i framtiden om motorn krånglar och Du får problem med den efter att garantin gått ut, farligt! | |
| Är vevstakslagrena bytta under "alla kampanjer"? | |
| Dom ska va bytta! Bilen är importerad så dom skickade iväg ett mejl till bmw sverige och svaret var att alla kampanjer var gjorda.. | |
|
Har ingen aning om den kan va chippad lr nått? Om de blitt nått fel med de, å får fel signaler till tändningen osv.. Går de å prova med en orginal styrenhet från en annan bil eller är det massa koder å annat som spökar då? Ingen som vatt me om något liknade??? Mvh// |
|
|
Tänkte på de, ni som vatt med om dåliga vevlager på m3:an Hur låter de? Har kört ner ett par lager på gammla 240:isar å 740:isar (Volvo) Å de låter inte riktigt lika dant på min bil.. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
du har ju garanti även från Tyskland om du har köpt den av en firma som privatperson. Deras garantier är oftast bättre än våra svenska. Om du nu inte har köpt billigast på Mobile till "exportpreis", då är köpet helt garantilöst. mvh Johan |
|
Det är inte jag som importerat den! Köpte den av en bilhandlare, och ja, garanti finns! Pratade med bmw idag och dom trodde de berode på mager spikningar pga luftmasse mätaren eller soppa pumpen! Nån mer som haft det problemet? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
men en så modern bil som M3 E46 måste väl ändå ha knacksensor? Om du har köpt den av bilfirma i Sverige så skulle jag bara ställa tillbaks bilen hos dem omgående och säga "FIXA"! Varför ska du lägga ner tid och strul på något som är deras ansvar? Mvh Johan |
| Joda, knacksensorer finns. Men det finns inga felkoder. Bara till att hoppas att de kan va nått av de annars har dom ingen aning om va de kan va. | |
|
Pratade med dom idag! Lmm ger rätt signaler och soppa pummpen rätt tryck.. Vad kan de vara??? Blir tokig snart.. Finns de någon expert man kan lämna bilen till som vet lite mera? Verkar som de e första m3:an dom har på verkstaden.. Mvh |
|
|
Ice_Man Såg att du bor i Kalmar. Hursom, i Stockholm finns "Per Larsson Motorteknik" och dom är absolut toppklass i Sverige på BMW M-bilar. Slå Per en signal på Tel. 08 - 711 06 87 och berätta om ditt problem. //AcTiOn |
|
|
Håller med ACTION till fullo, kontakta dem! Länk Mvh |
|
|
Ska slå han en signal på måndag! Fick tillbaka bilen idag, precis samma fel kvar.. Ska beskriva felet lite mer noggrant: När du kör på ca 2000rpm å gasar så "spikar" den (bmw verkstaden tror det är spikningar men jag är skeptiskt till de) hålller du kvar på samma gas så låter de fortfarande, belastar du då motort låter det mera men försvinner sedan vid högra varvtal och belastning! Finns det några spännare till kedjan som kan börja låta? Hade en kommpis som hade en vw pasat å han hade liknande ljud på sin bil, och där va det en spännare till kedjan som lagrena va dåliga i! Mvh// |
|
| Hur mycket ska det vara i kommpretion i denna motor? | |
|
hej har ni hittat nått fel ännu? sitter nämligen och letar info om exakt liknande symptom på en m5 3,8 -92:a Jag skulle vara tacksam för lite hjälp. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Bumpar - även jag :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Det är fantastiskt med 90% av samtliga trådar på nätet där folk har problem med sina bilar, men det är endast en promille som återkopplar om vad det va för fel!! 😡😡😡 Vilket gör att tråden blir helt värdelös och oanvändbar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.