|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt här, men vill ha konkreta svar, och svar på var man i Sthlm kan få detta fixat snbbast billigast och bäst gjort. Eller var jag köper delarna och lämnar in någonstans evt har jag ett ställe som kan montera detta bara jag vet vad jag behöver för delar och var jag kan köpa den. 1, TV man kan se eftersom det är nedsläkt. Jag vill ta bort TV spärren. BMW tar 12-23K med montering samt delar. Nån som kan detta som vill dela med sig. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" | |
|
Dra till skroten och köp kablaget (glöm inte antenn för TV!), inredningen i bakluckan, nytt stereo/skärm fack fram i kupén och kanske tom MK4:an (naven, GPS) finns en skrot i Ansta som hade rätt hyfsade priser. Försök o leta reda på det du kan på skroten, finns bra grejer ibland, håll ett öga på www.FBT.se. Sedan köper du 16:9 skärmen, ligger runt 500$ och uppåt, den kan du hitta på Ebay och/eller skoten. Om du vill ha en OEM digitaltv box finns en hybrid och den går loss för ca 600 euro på Ebay men du skulle kunna köpa en vanlig tv modul för ca 2000 kr och sedan plocka i en egen burk (enkelt o koppla in till videomodulen). Men sedan kan du behöva hjälp o plocka i sakerna. Du borde landa runt 15-20 tkr. monterat och klart med Mk4 GPS DVD NAV:en med digitalTV box. Kanske är lika bra o fråga BMW vad det exakta priset blir för detta bygge? Lycka till. |
|
|
Marios. Du missförstog mig eller så har jag varit otydlig. Jag har redan 16:9 Nav/tv i min bil som fungerar utmärkt utom tills i måndags då de bytte till det digitala ist. Hur gör jag så jag kan se på Tv igen? Och vem kan ordna detta åt mig utom BMW? Jag vill även kolla på tv under färd, då jag har förstått att man måste ha någon slags kabel. Vart hittar jag dessa och vem monterar detta bäst här i Sthlm? Vill ha detta gjort snarast. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Jag köpte en ny digital (hybrid) modul på e-bay i Tyskland för 400€. Tog bort den gamla och satt dit den nya. Några skruvar och några kablar, enkelt att fixa själv. Detta gäller E60, men jag förmodar att samma gäller din bil fast annan modul än för mig. Annars kan man emellanåt finna BMW:s original extra digitalbox på e-bay för ungefär samma pengar. (Set up box eller något liknande namn) Fick först ingen bild, men jag bor för lång från Nacka och grynig bild blev ingen bild. Vid ny stationssökning närmare stan kom en superbild på alla "fria" kanaler. TV-spärren vet jag inget om, men det verkar som digital TV är känsligare för rörelser och förmodligen är det endast nära sändaren du har nytta av att ta bort TV-spärren. Åtminstonde ljudet försvinner till och från när jag kör. (bilden ser jag inte för jag har inte kopplat bort spärren) **BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
jaja...Oopsy! Men i mitt fall så köpte jag en digitalbox på Ebay Länk inte en OEM. Den kopplar jag till min videomodul via AV uttaget sen så snor jag 12 v DC ström baktill och sedan voila! Men jag är inte riktigt klar. Håller på o letar antenn. Viktigaste är antennen. Ang. o se Tv i farten så finns sånna kablar på ebay, kolla här: Länk |
|
|
Tackar så mkt grabbar. Det jag behöver är alltså endigitalbox från tex ebay. Vet ni vilken exakt jag skall inhandla? Nummer, kod osv. Marios. Skall jag leta efter en ny antenn också? Eller klaarar jag mig med min nuvarande? Vad har ditt kostat dig hittills Marios? "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Det finns de som använder bilens egna antenn men eftersom jag var rätt så missnöjd med min mottagning så köpte jag en antenn på Ebay men om du haft bra mottagning så kan du köpa denna Länk Det är en adapterkabel som gör om SMB-->Koax dvs det gör att du kan anv. bilens antenn i en eftermarknads digitaltv box. Kabeln är svindyr pga fraktkostnaden men om fler köper blir det nog billigare. Mitt bygge har kostat mig, melllan tummen o pekfingret, runt 1000 kr. med antenn och box men sen får man vara lite finurlig och plocka i allt på rätt sätt. |
|
|
Marios. PM "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.