|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg på ett annat forum att familjen Bessik är igång igen. Kallar sig Rolf Andriasson och mailar från rolf_752@hotmail.com. Se tråd för dagsfärska exempel; Länk Ville bara att folk som har annons på sin bil är uppmärksamma ty sunt förnuft inte alltid är närvarande... M V H Stephan Min bil: Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hmm de har varit igång sedan 70 talet mig vetligen, blåste mig på dieselskatten på en MB 200D en gång, när det fortfarande fanns färdskrivare som man skulle stämpla mätarställningen på. Inga stora pengar men ändå tillräckligt för att bli rejält förbannad på mig själv :) ///MVH Hasso Länk |
|
Det verkar som det går i vågor eller inbillar jag mig (när de sitter i häktet)? Detta är såklart ingen världsnyhet men folk verkar behöva en påminnelse då och då... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
alain |
det skulle vara bra om nån gång han blir rejäl lurad av någon, han skulle smacka på sin engen skit! ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Rolf ringde mig förra veckan, sa att det inte var intressant. Precis som de skriver på Zatzy finns det inga seriösa bilförmedlare. Avböj ALLTID när de ringer. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
Jim/Jim |
Lasse bessik och hans son lill Lasse har lurat många, när jag var 18 år blev jag avlurad en porsche 911 och alla mina besparingar 70 000.- gick åt helvete. Även Lasse wendel i Malmö blev lurad av denna skickliga bedragare, vet att han fick 4 års fängelse och satt bara av 2 år i Kristianstad. Han har mer än 100 tals bedrägerier bakom sig , han är en tvätt äkta Zigenare som pratar perfekt svenska. Ca 10 år senare ringde han på en bil och skulle göra om samma grej igen på mig, utan vetskap att han redan lurat mig tidigare i livet, men jag bad han fara åt helvete. En ganska komisk kommentar var att, det var så länge sen så det har du glömt nu.Jag var bara 19 år och hade sparat dessa pengar sen barns ben. Där hade jag sparat och slavat med sommar jobb i flera år för att sen denna zigenare skulle lura av pengarna en gröngöling på 19 år . Man tror inte att det finns folk som kan blåsa en på så mycket pengar. Men dem finns. Så alla som hör hans namn eller känner vibar ska bara lägga på luren i örat så är man av med problemet.. Idag ligger värdet på en porsche 911-73 i bruks skick på det dubbla i värdet och jag hade gärna haft den i garaget idag. Hoppas andra kan dra lärdom av andras misstag och inte tvärtom. Jim |
|
Opererar denna Professor Bessik land och rike runt (MB 500CL med Kabe släp? ) eller har håller han sig inom en viss del av Sverige? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Hajjar inte hur han kan ha klarat sig oskadd så länge. Han lämnar ju ut sitt hemnummer.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
alain |
Det finns folk som inte bryr sig om dälig samvettet sä länge dom kan känna pengar på det. mycket folk anonserar på olika sett för sälja sina bilar och den bessik har gott om tid att gå genom alla. om det är 9 på 10 som säg åt honom att dra, det är 1 som går på en blåsning. 1 på 10 eller 20 för honom räcker mycket väl för leva gott. så länge domstol inte förbjuder honom att sälja bilar åt folk, varför ska han sluta? i tjuvlivet, finns alltid någon som tyvär drabbar. ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Herr gaspedal. Känner du honom?? :DD MB och stor husvagn redan på 70-80 talet :) (MB 500sl vit och Jättekabe har också förekommit i dessa kretsar under årens lopp) Fick bannor av fd svärfar som hade husvagsfirma när han hörde namnet på den jag bytt bil med "ä du inte riktigt klok!!) känd som bedragare bland de flesta företagare. Ok min bil som jag böt bort var inte helt klockren heller :) (den lever än idag) ///MVH Hasso Länk |
|
Fan vad förbannad man blir. Är bara 20år gammal och har inte hört talas om denna tomte än. Men nu har jag. Tack! Frågan är ju som sagt hur han klarat sig så länge, att ingen drar ihop ett gäng och sopar på honom så det står härliga till!! Fan vet vad man skulle göra om han blåste en på 100 000kr. mvh. |
|
|
jimmye: Dra inte tomtens goda namn i smutsen! "Är bara 20år gammal och har inte hört talas om denna Audi än." ska det vara //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hasso: Nej dessvärre inte. När jag för ett tag sedan besökte restaurangen "Det Gyllene M:et" så stod det en dam i stor kjol utanför och sålde guldringar. Hon gjorde en snabb målgruppsanalys och kom fram till att jag kunde vara potentiell kund. -Guldring!?Billigt!! Nej tack, jag har redan en ÄKTA, höll upp min hand ca 5m från henne och då får man ett spydigt svar "-Den är inte äkta!" Är det detta som kallas spetskompetens? Att avgöra om det är äkta guld på 5m håll? =) Det nämnda CL ekipaget stod parkerat runt hörnet på macken och en mycket pedantisk herre tvättade hela bilen med rutrengörings svampen för att sedan mycket noggrant torka av hela bilen med skrapan som satt på andra sidan. Nu kommer jag säkert komma i närmare kontakt med dessa seriösa resande affärsmän eftersom jag om två veckor går över till en viss stjärnhandlare. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
Länk ///MVH Hasso Länk |
alain |
det är säkert många som skulle kunna ge sig på honom, men vad fan! han skulle vara glad att känna pengar på det också. smutsen ska slänga i soppet och inte bara läggas under matta. Hillstreet det finns i dagens lägge finna Audi att äga om man inte har provkör BMW. ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
hasso mycket bra LÄNK. hoppas att dom får sitta ett bra tag inne och att det blir dom till bilförsäljningsförbud på det. Hoppas att många stämmer honom och kanske får pengar tillbaka, men tväcksam (Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
På tal om någonting helt annat för en timme sedan kom det in en herre (snyggt klädd enligt min uppfattning) till oss på företaget och ville sälja borrmaskiner. Han parkerade sin CL 500 utanför och kom rätt in på lagret med 10 stycken olika "no name" borrmaskiner som han ville sälja. Jag frågade givetvis en skulle kosta, vad vill du ge frågade han, 200 spänn, nä 1500 styck skulle han ha. Efter 10 minuter dividerande så kostade borrmaskinerna 550 kr styck. Jag tröttnade och skickade honom till ett företag längre ner på gatan som vi inte har mycket till övers för. Köpte ingen dock. Borrmaskinerna såg verkligen "billiga ut" ,och han hade säkert fler än 100 kartonger i bilen. Min bedömning är att inköpspriset på dessa ligger runt 75 kr styck och lyckas man kränga dessa för 500 kr styck så är det en bra vinst netto, ingen moms och skattar gör säkert inte en sån här person. Bra förtjänst på en liten runda kan säkert dra in 40-50 tusen i veckan, för det finns nog dom som köper... Pratade med en kompis nu och troligtvis samma person hade varit hos honom och vilje sälja verktygslådor på ungefär samma sätt. Har det varit inbrott på Biltema eller??? Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
alain |
det finns idag många lastbilar som blir av sina transport, där after undrar man var dom finns någonstans typ borrmaskin, tvättmaskiner, tv och allt annat. det säjls på svarta marknaden. allting är väl organiserad. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
I restaurangbranch man får ofta besök av folk som vill sälja någonting de säger alltid mycket billigt. när man frågar om dessa sacker är ärliga, själv klart svara dom med stort leende. bra säger jag då jag kan ringa polisen och höra vad dom säger?. det tag inte mer än 1 minute för dom att plocka allting tillbaka i väska och gå fran platsen, man kan fråga sig varför har dom fått bråtom att gå vidare? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| Ni har fått ekipaget om bakfoten - det ska vara en vit M-B 560 SEC med en 6 meters Knauss till; pärlemovit med guldränder...minns dessa från min barndom på campingplatserna, tanterna gick runt o sålde virkade saker. Väldigt sociala människor, så länge man inte blev ovän med dom :) | |
|
80-talets val om bilskojaren själv fick välja? Länk Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.