|
|
|
|---|---|
|
Har köpt Biltemalamdor (jag vet!). Värdena jag har ut från dom är 0.13 resp. 0.03 både på tomgång och varv. Trasiga såklart, men vad kan ha kört sönder dom? Biltemas kvalite vet jag ju om men två styck samtidigt!!! Har nu köpt nya BOSCH men vill inte montera utan att veta vad som kan ha sönder lamdor så snabbt. Allt började med dåliga värden på SBP. Har sedan dess bytt olja, filter, stift, vevhuslocket i insuget kattarna samt sonderna. Har nu även gjort en kontroll som säger stomkortslutning i sonderna? HJÄLP MVH Topchop | |
|
Inga svar! Nåväl har nu bytt till original lamdasonder och provat SBP. co= 0,2 (0,5) Ok hc= 50 (100) Ok co 2500= 0.6 (0,3) NEJ!!! Hittar inga läckor heller. Varmkörd och fin, vad kan det vara? MVH Topchop |
|
rsarits |
Jag köpte sonder på biltema, den ena gick sönder efter mindre än 4 mil! Lämnade tillbaka båda, och köpte "riktiga" (BOSCH) Efter detta har jag kört 14500mil utan problem. Jag fick Biltema att betala verkstadsbesöket också, jag kunde ju inte tro att lambdasonderna var problemet, så jag lämnade bilen till BMW för felsökning, de konstaterade att ena sonden var glapp. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.