|
|
|
|---|---|
|
Har fått veta av BMW att man inte kan ha över 18 " till fyrhjulsdrivna 3 serie E90/E91 Har någon annan information om detta då jag har en uppsättning BBS Challange 19" som inte går att använda Peter | |
|
Det går kanske om du kör med ultralåg profil på däcken, men då måste alla fälgar/däck ha samma mått så att du inte frestar på fyrhjulsdriften... Mvh |
|
|
Men det kan väl inte bli någon skillnad då rullomkretsen inte blir annoulunda med tanke på att profilen blir ju lägre än 18" 18" har 40 samt 35 profil 19" har 35 profil 30 profil blir inte riktigt klok på detta. |
|
|
Om rullomkretsen diffar mer än 2-3% mellan fram och bakhjul så brukar ABS:n börja varna på vanliga BMW. Med fyrhjulsdrift så är alla hjulen "förbundna" med varandra - då ska helst rullomkreten vara identisk eller möjligen diffa MAX 1cm mellan fram o bak, mao max 0,5%. Mitt tips är att du mäter dina hjul och ser själv att differansen är under 1 cm. Mvh |
|
|
OK! Tack för din kunskap. Mvh Peter |
|
|
OK! Påfrestar det mycket om man kör med dessa mått? fram: 235/35-19 Bak: 275/30-19 då kommer man ner på 0,3% diff Fälgarna är 8,5 resp 9,5" breda. |
|
|
Det borde väl gå, hur många millimeter är 0,3% rullomkrets på dina hjul? Är rätt trött och kommer bara räkna fel nu om jag försöker... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.