|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått fellarm från krockkuddarna. BMW tolkar larmet som att det är för högt motstånd i tändkretsen. Dvs. något fel i batterianslutningen. Felet kommer intermittent och inga andra symtom än att Airbaglampan tänds. Larmet kommer alltid i samband med start. Bilen fick nytt batteri i Januari och ALLT fungerar perfekt för övrigt. Det konstiga är att när en BMW har låg batterispänning så brukat ALLT möjligt larma, men inte i mitt fall. Jag har fått en offert på 3900 för att byta ut kabeln och vill vara säker på att det behöver göras. | |
|
Tydligen är det Tändkretsen till Krutladdningen som visar fel resistans! Enligt en mek på Borgs bil ett förekommande fel på fler bilar. Vilken del ingår den i på bilden? Är det plus eller minuspolen? Länk |
|
|
Knepig bild, mycket prylar runt batteriet tydligen. Krutladdningen sitter i den cylindriska delen som ansluts direkt på pluspolen, den har ingen märkning på bilden. Den är placerad i batteriets "förlängning" snett upp till höger på bilden, med två grova och en klenare kabel. Den sistnämnda går till tändkretsen som skjuter av förbindelsen till den ena grova pluskabeln. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.