AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.138

Alpina B3S (E46) kostnad

Finns det någon vänlig själ här som vet vad det kostar att försäkra en B3S, Alpina klubbens försäkring är ju väldigt billig men det funkar inte eftersom jag skall ha den som bruksbil.

Är kostnaden för service ungefär som för en M3?

Har tittat på några M3:or och några B3:or och alpinan känns väldigt prisvärd om man köper den i tyskland iaf.
Funderar på någon av dessa 3, vilken skulle ni föredra?

Länk

Länk

Länk

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
1:a länken skulle jag ha tagit mest för att jag vill ha kombi och manuell låda, men den känns faktiskt alldeles för dyr (30.000 Euro) för att ha gått 30.000 mil, antagligen rejält? prutläge.

2:a och 3:e länkarna är coupeér och där vinner 3:an; 1 ägare och larm är bättre än mycket utrustning, iaf om du tänker behålla bilen, ska du bara ha den i sommar och sälja så är nog 2:an lättare att sälja med mer utrustning.

Kolla även in på bmw.de om de har några fina Alpinor med EuroPlusgaranti!

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Länk

Mvh
det har blivit en miss, de har allihop gått ca 3000 mil inte 30000, då hade det varit dyrt

Get there fast, take it slow
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
I såna fall blir det kombin! =)

Såg att 2:a länken finns hos BMW´s niederlassung i Düsseldorf och också bara har en ägare, den är helt klart mest intressant. Länk Länk

Såg även en D3 för nästan samma peng: Länk Länk någon av länkarna borde funka...

Mvh
Tack så mycket för hjälpen, vet du något om kostnaden för försäkring och service, läste någonstans att det var ungefär som för en 330

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
I de fall jag kollat Alpinor (B8, B10) kostar dessa bilar minst lika mycket att försäkra som M-modellerna = svindyra...tyvärr.
Lyckades inte hitta ens de du länkade till via sök funktionen, måste gjort något fel men vad innebär EuroPlusgarantin är den jämförbar med vanlig svensk garanti?

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
EuroPlus: Länk

En import kommer alltid att kosta att försäkra, mitt bästa tips är att kontakta så många bolag som möjligt...

På bmw.de så sökte jag enbart på parametern "Alpina", gör inte en massa val på söksidan som t.ex. xenon eller EuroPlus, det lustiga var att den inte hade EuroPlus-garanti på bmw.de men de verkar inte uppdatera den så ofta...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

De senaste importbilarna jag har/haft har inte kostat mer än motsvarande svensksåld att försäkra.

Har också kollat vad Alpinor kostar att försäkra och för mig kostar en B10 mer än M3 eller M5. Har inte kollat på B3 dock.

___
//Ulf
Ringer nu runt till olika försäkringsbolag, billigast hittils är vesta med 13846:- för helförsäkring 1500 mil/år, någon som har tips om ett billigt bolag?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.