|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att tv skärmen blinkar ibland när man kör på ojämn väg.. Vad är lättaste sättet att plocka ner plasten runt om för att kolla kontakterna? | |
|
Hej! Skulle inte tro att det är kontakterna.. Min betedde sig likadant, har nu lämnat in den till några som är duktiga på elektronik.. Verkar vara nån typ av standardfel, återkommer när jag får mer info om hur min skärm mår.. |
|
|
Jag kan nästan slå vad om att det är ett vanligt glapp-fel, bakgrundsbelysningen till LCD skärmen som glappar.. Det kan vara sådana saker som att lödningarna expanderar med värme, minskar med kyla jag skulle i alla fall misstänka dessa "vanliga" fel som egentligen vilken elektronikfirma som helst är experter på att felsöka. Skärmen består av en hel del kretskort och en stor del av dashboarden måste monteras ned. Lite snabbt ur huvudet: 1) Ta bort handskfacket 2) Ta bort träinredningen ovanför handskfacket 3) Lossa ramen till navin från höger sida 4) Pilla bort träinredning vänster om navin 5) Lossa ramen till navin från vänster sida 6) Ta bort ramen runt navi, lossa på skruvarna som håller navin 7) Lyft ut Det finns en guide på e38.org om inte annat... |
|
| Okey tackar för svaren jooo jag tror att det bara är glapp i den så de löser sig nog | |
| Nu efter mykt blinkade så har den slocknat helt men går igång när man kört med bilen ca 1 timme | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.