AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
679

Låst ute mig

Be
4
Benke F
bmw 850-91
bmw 525ix-93
Var smart och stängde av huvudbrytaren i bagagerummet och stängde luckan i höstas.Nu får jag panik jag kommer inte in i bagageluckan och sätta på strömmen.Går ej att låsa upp med bilnyckeln, VAD GÖR JAG???
Går det verkligen inte att låsa upp med nyckeln? På min förra M5 E34 så lyfte man handtaget samtidigt som man vred om, om det inte fanns ström i bilen.
Be
4
Benke F
bmw 850-91
bmw 525ix-93
Glömde att skriva att det är en 850
he
4
hedenberg
523i M-sport-00
kryp under bilen och försök att hitta en strömkabel ,anslut en startkabel från ett extra batteri.

netz
På min är det bara att sätta i nyckeln bredvid handtaget och trycka låskolven innåt-uppåt så går låset upp.
St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
På min vrider man nyckeln fullt åt vänster samtidigt som man drar i handtaget, gäller enbart FÖRARDÖRREN.
St
84
Sten Engman
Alpina B12 5,7 COUPÉ
Kanske jag ska skriva hela proceduren.

När man öppnat förardörren så öppna motorhuven, anslut ett batteri på +polen under plastlocket vid bromsvätskebehållaren (sitter på förarsidan) och -polen (ena muttern på vänster fjäderben). Sedan är allt frid och fröjd
Be
4
Benke F
bmw 850-91
bmw 525ix-93
Nu har jag kommit in i bilen.Tack för förslag.Nyckel vrida och trycka fungerade.Satte på strömmen och bilen startade direkt vilken känsla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.