|
|
|
|---|---|
|
Bara för att ge ett ljus i tillvaron fick jag chansen att pressa dieseln lite extra och prova hänga av nya Evo 9:an. Från stillastående så hade tidigare nämda Asiat inte någon större chans, trots flera chanser och bättre prestanda på papperet. Men efter en 120-140 km/h hämtade den upp de efterliggande metrarna och åkte förbi. Inte varje dag en kombi med automat och knackeliknack ljud sticker ifrån en asiat med världen största vinge. =) | |
|
Härligt! Dessutom ligger nog Evo 9 på dubbla soppaförbrukningen, minst. Mvh |
|
| evo . | |
|
Det enda jag kan säga (såvida du inte trimmat din diesel?) är: Kan man inte sköta den där lilla spaken ska man inte köpa en EVO :) |
|
| evo drar det mesta .. i bmw väg | |
|
En 330d E90 gör 0-100 på 7,0 s och 0-200 på 29,6 s. En Evo IX gör detta på 5,8 resp. 20,7 s. Med andra ord, endera var chaffisen i Evon:n dålig på att köra eller så lekte han bara med dig. |
|
|
Iof spelar det ingen roll. Personen i fråga fick tre försök och lyckades inte. Marginalerna var för små för att kunna lekas med. Sani du har helt rätt .. det inte "bara" att rycka i den där lilla spaken. Nockenwelle ... gör inte 330XD intervallet på 6,7s? *nyfiken* |
|
| Jag hämtade data från einszweidrei.de, som är ensammanställning av olika mätningar. Är 6,7 s BMWs uppgift? | |
|
aha såg nu noggrannare på texten, du skrev att du hade automat och då är det inte svårt att lämna många bilar med en diesel pga att du kan bygga upp laddtrycket från början och näst intill ha full effekt från början utan att det hörs utanför bilen att man varvar så mycket som man gör med en bensinare. det kan ha varit det som gjorde att han inte var lika förberedd som du eller? för allt handlar om startreaktionen som blir mycket snabbare för dig med automat då det bara är att trampa fullt från början. Länk |
|
|
6,7s är BMW's uppgifter, om jag tolkar det hela rätt. Helgonet: Precis, om man varvar en si så där 500 rpm mer så blir man nästan ut skjuten som en kula vid start. Men nu ska vi inte göra en höna av denna fjäder. Det var helt enkelt riktigt roligt bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.