|
|
|
|---|---|
|
På grund av rasslande kattar så är ett byte planerat under försommaren. Men,,, Är det nåt man gör själv, och något man bör tänka på. Eller ska man lämna in den för bytet? Det är aldrig försent?? | |
| är du händig med rör krökar o svetsning,så är det inga problem... | |
|
Har tänkt att köpa orginala kattar och det ser ut att "bara" bulta fast. Kommar man åt att lossa grenrören vid topparna, eller måste man lossa på en massa andra saker för att komma åt? Det är aldrig försent?? |
|
|
Vad kostar originalkattar? Det bör ju finnas utbytes med god funktion till bra/bättre pris. Att svetsa dit nya kattar ska inte vara så svårt. Vilken verkstad som helst kan göra det. /John Har ju ingen BMW nu men det bör vara E38 på gång snart. |
|
Ug-Lee |
Lossa inte grenrörs bultarna, kattarna sitter längre ner under bilen. typ på var sida om växellådan. |
| Jag lät Ferrita i solna ta hand om mina kattar på min 740. Dom tog 10.000kr för material (kattarna) och arbete (montering). Då har man ett par års garanti på det också. | |
| 8-9000 kostar orginal katten,inte billigt.kompisen köpte racekatt 2200kr,mycket bra o prisvärt o inget skräp... | |
|
Orion! När jag hade e38 så fanns det ett ganska tydligt rassel i en månads tid sen tror jag att de blåstes ur,testade Paaps avgasmätare och hade fortfarande full funktion på kattarna så jag kunde tanka och göra annat trevligt för pengarna.Har för mig att på Bmw Danderyd så ville dom ha 8000: styck och då fick man 600: i pant för de gamla. Mvh Dic. |
|
|
Tack för alla svar! Tänkte köpa kattar på A-Alt. Avgassystem i Mölndal. Går på ca: 7000kr för båda sidorna, tycker jag verkar som ett bra pris! Då slipper man lämna in den för svetsning. Utan man kanske klarar att bulta fast dem själv, därav min undran om vad man ska tänka på. Det är aldrig försent?? |
|
|
Har kollat lite, och det ser ut som att det inte ska var allt för knepigt att byta. Det är aldrig försent?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.