|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, jag har BMW org. bandare i bilen. Men skulle vilja koppla in mp3 eller liknande. Finns det någon möjlighet till det? Jag vill gärna ha kvar org. spelaren eftersom jag tycker det är ofantligt fult med en vanlig bilstereo. Kan man koppla in nånting på baksidan av stereon eller hur kan man göra? Tacksam för svar! | |
|
Hej, en liten sökning i forumet kommer att visa ett stort antal diskussioner om detta samt lösningar... /Andy |
|
|
Hej! Jo jag har sökt, och hittat så mycket olika och luddiga svar. Kan man köpa en icelink och tex installera i handsfacket? Styr man den genom stereon då och slipper pilla på mp3 hela tiden? Kan man koppla in en sån själv eller bör man lämna in den? |
|
|
Hmm eftersom jag skrivit svar på ett antal frågor om exakt samma sak så vet jag att de finns, men here we go again: Om din orginal bandare kan styra en CD-växlare så kan du montera icelink. Var noga med att ange vilken kontakttyp du har när du beställer. JA, den går att montera i handskfacket. Ja, den styrs genom stereon, knapparna på ratten eller orginalnavigatorn. Normalt tar det ca 10-30 minuter att installera en icelink beroende på modell, ideer om placering samt erfarenhet. Alla som inte har tummen monterad direkt mitt i handen bör klara det på utsatt tid. Allt är plugnplay och inga kablar behöver klippas / lödas. Kan varmt rekommendera en icelink, har en i varje bil. Lycka till! /Andy |
|
| Att notera är att Icelink bara fungerar ihop med Ipod , har du ngn annan mp3 spelare så får du köra med deras aux/line in adapter men kommer då inte att kunna styra mp3 spelaren med original hu Länk | |
|
Tack så mycket för svaren. Får åka iväg och skaffa en icelink imorrn då! Vart har ni placerat eran? |
|
|
I den bil som jag ej hade nav i från början så placerade jag först en kabel i handskfacket där jag la ipoden, vid senare tillfälle satte jag en hållare i lilla förvaringsfacket bakom växelspaken och efter montering av nav så flyttades ipoden bak i bagageutrymmet jämte cdväxlaren. /Andy |
|
|
Ok, tack Beolink. Jag är nog inne på att ta bort askkoppen och sätta en hållare där. och dra kabeln under allting. Tack för era svar. |
|
|
Om jag köper en Aux/line in adapter från densionsweden, kommer jag att kunna styra mp3 från stereon då eller måste jag sköta det på mp3:n? Är det bara på icelink/ipod som det funkar med stereo styrning? |
|
|
Knepigt (och antagligen lite tjatigt för dom, som kan det), men när jag följde hewis länk till Dension och hittade deras BMW auxadapter, blev jag lite osäker. Det står att runda kontakter fanns fram till 2002 på E39. Jag hade för mig att det är de platta fr.o.m. 2001. En möjlighet att få visshet är ju att gå ut och se efter, men det sitter en stor, tung hundbur där bak, så jag frågar här först. Göran FWD - Nej tack! |
|
| Som jag förståt det så kan man inte till 100% veta förrän man kollat kontakterna fysiskt på plats på bilar runt dessa årsmodeller , 2002 har nog med största sannolikhet flatstift medans 2001 kan ha antingen runda eller flata. | |
| Corona: som jag skrev högre upp så är det bara Ipod som kan styras med Icelink , aux in kontakten är bara en ljudanslutning inget annat. | |
|
Tack för svaret Hewi och ursäkta gemenen tidigare. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
Tack för alla svar. Jag ber om ursäkt att jag missade Hewis inlägg i början om styrningen. Jag har en 97:a och jag har runda stift. Men är det inte flata från 2000/09?det har jag fått berättat för mig iaf. Jag får väl skaffa en ipod och icelink. Lite dyrare men det är det värt eftersom man kan gömma undan den. Tack för alla svar och tips! |
|
|
Funkar inte med icelink på en e36'a även om den har cd-växlare va? Finns inte med på Densions hemsida vad jag kan se. /Touchdown |
|
|
Jo frågan var alltså om det funkar med Icelink i en e36 (Business Stereo med cd-växlare? Ska jag tro Densions hemsida går det inte. Kan man isf lösa det på nåt annat sätt eller... FM-lösning är naturligtvis ett alt men inte så smidigt.... /Touchdown |
|
| Vilken årsmodell är det på E36:an då? Dom har IceLink till E36 96-02 | |
|
Det är en 98a. Den här länken kollade jag på Länk. Där finns inte e36 med vad jag kan se.... /Touchdown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.