AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
573

var hittar jag bilen?

j_s
Nån spm har nåt bra tips på var man hittar gubbägda bilar? Man hör alltid historier som "köpte den billigt av en gubbe", "en ägare på 10 år o fullservad hos bmw". Är ute efter en E30 till hyffsat pris, men det är alltid killen-med-keps-som-hellre-kör-fort-än-servar som säljer såna....
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
j_S: Min erfarenhet är att det sällan är en ”gubbe” som köper en lite sportigare BMW, t.ex. man köper inte en BMW M5 för ca 700.000:- och inte vet vad man köper. Okey undantag finns men jag tror stenhårt på att du själv får kolla upp bilen M-Testa, kolla mätarställning, kolla karros o.s.v. Själv brukar jag råda bekanta att köpa leasing bilar eller demobilar, dom har oftast varit bra underhållna efter som det inte är ägaren själv som betalar (och första tiden så är ju servicen gratis) dett är förståss om du har tänkt dig en någorlunda ny bil. Det är inget absolut råd utan mer mina tankar om att köpa bil, och som fler andra i detta forum har sagt innan mig: Du får vad du betalar för...
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Vad jag tror är att den äldre herren som ska sälja sin gamla e30 nästan aldrig annonserar på internet, utan i morgontidningarna runt om i landet, fler äldre annonserar nog på det "gammalmodiga" sättet. Men kom ihåg, även en bil som är ägd/körd av en äldre person kan ju må dåligt, ju äldre man blir desto mindre orkar man lägga tid och pengar på bilen. Men kom ihåg: Detta är bara vad jag TROR! Lycka till med köpet!!
j_s
Ja detta är egentligen bara avundsjukt gnäll från min sida :) Tänker på kompisen som hittade en 70-tals Camaro i nyskick i en lada på landet, tanten som ägde den tyckte hon hade blivit för gammal för att köra bil o lät den gå för en symbolisk summa. En annan bekant som snubblade över en pedantskött 318 -88 för 5 lakan... Jag letar verkligen men hittar bara plågade exemplar med mycket fix, eller maxstylade "ögonstenar" som kostar därefter. Jag är ute efter en välskött bruksbil som ägaren vill skiljas ifrån billigt. Ett M-test på en grabbkörd bil för 10000:- känns som bortkastade pengar.
Krille
Hittade en E30 hos en handlare i Oskarshamn. Rostfri men totalt nedgången. Hade gått närmare 27 tusen mil och hade inte en service stämpel sedan 14 tusen...
Den hade ägts av en pensionerad lastbilschaffis mellan 15-27 tusen mil. Och kamremmen som skall bytas varje 4000 mil... Visserligen ett extremfall men jag tror inte att gubbar generellt sköter sina bilar bättre än keps-killar.
Man har ju även sett gamlingar kör, skall de köra 200 meter från en p-ficka till en annan använder de ju bara ettan.
Na
53
Nallen
525iT 93
Lol 1981 hitta ja en Mustang 1967 som gått 4100 mil med en ägare totalt originalskick mint cond,,tillå me plasten kvar på baksätet hehe köpte den för 6000 spänn av gubben som var 72 år gammal och inte kunde köra längre,, kommer nog aldrig att hända mej igen men vafaan hade kewl me den iaf )
sålde den fr 85000 4 år senare hehe i ännu bättre skick )

Bettan II BMW 525iT -93
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.