|
|
|
|---|---|
|
jag ska ta av toppen på min 535 -91.. undrar bara hur pass rädd jag bör vara för att dra av grenrörsbultarna? hur stor är risken att dom går av? ska man förbereda dagar innan med rostlösning ? någon som har tips så jag slipper sitta med avdragna bultar i toppen .. =/ MVH Micke | |
|
Om du ändå ska ha av toppen gör det ju inget om dom går av, det är om toppen ska sitta kvar som dom kan vara jävliga att få loss när dom går av. Om dom går av och du ska ha loss toppen är det ingen fara, då du kan ha toppen på arbetsbänken med gott om plats. Då är det bara att borra ett mindre hål i dom och slå i en torxbits av lämplig storlek. Det är oftast när det är spänning i skruven som dom inte vill släppa. Om skruven är avdragen brukar den faktiskt vara lättare att skruva ur har jag märkt. |
|
|
okej.. det är ju kanske sant .. men om man värmer innan då med värmepistol? alublocket utvidgas väl mer än bulten ? jag menar bara så slipper man bråka om man är duktig från början =P MVH Micke |
|
|
Onödigt arbete om du frågar mig, släpper det så släpper det, om det inte gör det så är det som sagt en baggis efter du fått av toppen. På min topp släppte allt, på en del ställen följde bulten med ut, men det gjorde ju just inget. Om du vill vara noga när du sätter ihop det så montera nya bultar, eller overkillvarianten: svarva nya själv i syrafast, och använd kopparmuttrar, då rostar det aldrig fast. |
|
|
haha jag tror jag dissar overkill varianten men tackar för tipset då är det bara att gå ut och skruva och vara glad då ^^ MVH Micke |
|
|
Det skadar garanterat inte att sätta på rostlösare ett tag före, brukar gå mycket lättade att lossa dom då. //Roffa |
|
|
ja jo man kan ju vara så pass smart man kan utan att överanstränga sig ;) MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.