|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
MD: att motorvägarna blir avgiftsbelagda är det inget snack om, en tidsfråga bara. MEN, att vi får samma standard som betalvägarna i europa och få köra i lite högre farter är det tyvär bara och glömma. i o m att vi inte har samma mentalitet som i resten av europa kommer vi aldrig nånsin att komma upp i samma standard heller. |
|
|
Jo, jag är rädd för att jag delar din åsikt där CiM. Konstigt tycker man ju, de flesta vägarna är väl byggde under 70 talet och vad rullade för bilar då? Tekniken går fram i alla områden men man anpassar inte miljön till det alla gånger. Vore jag i Reinfelds kläder kan jag lova att jag hade ändrat på mycket! Väldigt mycket! |
|
kicken |
ja jag kan säga en sak! ..helt ärligt och rakt ut , om det pratande om 14kr /mil på tunga fordon blir verklighet ...så betyder det bara att en bil som kör runt 50mil om dan får en extra kostnad på 700sek (räkna om det till 220 dagar -300 000 minst) ..det är ingen dålig årslön det inte!!! ..tur att man har ett ekipage som är "avskrivet " ..det är samma sak som att ha "en gubbe extra" som inte finns annat änn på papperet? tur att man skuldfri och kan ställa av om det inte räcker med "egen körning".. |
|
som ni sa förut att "etanolen är mycket billigare" de stämmer ju men bilarna drar ju mer och mil-kostnaden blir lika hög(enl TV 4 Nyheterna). skulle själv kunna tänka mej en etanolbil. 1 kr mer per liter..nja de känns som vi börjar närma oss taket...asså man tycker ju att pengarna borde räcka mtp att vi BLAND de högsta skatterna i Europa på bensin. På en liter Mk 1 besin som kostar 10 kr litern är produktpriset 3,53 (enl tabell år 2000) Mvh Magnus Tolf |
|
|
k1mzo...precis såg på typ "packat o klart" när dom var i Venetzuela(?) där kostade en liter bensin 39 öre om ja inte minns fel....kanske skulle åka dit o tanka opp bilen till semestern... =) Mvh Magnus Tolf |
|
|
Var är allt folket som satt och skrev här på forumet att Aliansen med Moderaterna i spetsen var vår nya Messias? Nu börjar bmws stora bilar sjunka i pris...e38or annonseras ut för volvo pris. |
|
|
Var är allt folket som satt och skrev här på forumet att Aliansen med Moderaterna i spetsen var vår nya Messias? Nu börjar bmws stora bilar sjunka i pris...e38or annonseras ut för volvo pris. |
|
| Pelle Persson ... jag tycker att moderaterna gör ett utmärkt jobb och hoppas på att dom kan göra det lite mer rättvist att jobba, och inte som vissa andra partier som verkar vilja att alla skulle leva på bidrag. | |
|
Vilka bidrag menar du då? A-kassa? sjukpeng? föräldrar peng? Det enda som har hänt är att jag betalar mer nu än jag gjorde före valet. Mvh En Looser |
|
|
pelle persson. men om du jobbar så betalar du ju mindre skatt! Å vad är det som har blivit dyrare?? fack-avgiften... fackets roll är utagerad i dagens samhälle. så skippa facket och jobba så ska du se att det blir några extra kr i plånboken. har du funderat på att bensin och diesel förmodligen hadde blivit skit dyr med sossarna vid makten , deras samarbete med miljöpartiet och deras knepiga skatteväxlingar... detta är ju min åsikt och vad jag tror, jag är bara en liten snorvalp som inte kan nått om politik egentligen. har dock fattat det att arbete skall löna sig.... man skall vilja jobba och det skall kännas att man tex är arbetslös. |
|
| Trots att facket numera ska ha 700:- i månaden av mig så har jag fått ca 1000:- mer att röra mig med varje månad.... Men jag skiter egentligen i pengarna. Det jag helst vill är att ingen ska få ett ruttet öre om man inte gör ngt för att få pengarna. 65% a-kassa för att göra ingenting är fortfarande ÅT HELVETE. Man kan gott ha kvar nivån på 80%, men då skall man också tillföra samhället ngt också! | |
|
Tror ni har missuppfattat detta med fack avg. Facken har inte en krona på avgiften..det är A-kassan som har höjts...där betämmer inte facken. Alliansen har även tagit bort avdraget för fackavgiften som vi förut hade! Tyvärr så finns de några få Ägg här i sverige som gör som Beppo beskriver: inte vill jobba bara hovar in pengar som vi arbetare får betala...men en medel svensson som förlorar sitt jobb och sitter med hus och familj kanske dessa få procent i A-kassan rätt så avgörande... Mvh Magnus Tolf |
|
kicken |
japp! så sant ..men ändå så surt mot oss som ska betala kalaset, så jag håller med "beppo" ..man är en driftig individ . och många med oss! som det känns just nu så går det säkert minst 10 "döskallar/systemutnyttjare" på en i näringslivet förvärvsinkomstaganden arbetare - och denna ekvation kommer icke att gå ihop!! ..man blir så trött |
|
Har ca 5års erfarenhet med personal hantering och kan säga en sak. Vad i H*lvete har facket med å göra om jag vill säga upp någon. är det någon som inte tillför företaget något och bara är sjuk, lat och det alltid är nått varför ska facket lägga sig i om jag ger honom sparken? hos oss är ingen fackligt ansluten och jag tror alla är nöjda med , är det någon som inte sköter sig så är det ut ! Kan inte fatta varför nån jävla idiot ska komma ut å förhandla för att man vill sparka dom som inte passar.... Ett företag är tänkt att det skall vara vinstdrivande och inget jävla dagis för folk som inte klarar av ett vanligt jobb.... så gubbar gå ur facket och spara era pengar. min sambo är frisör och med i handels (vi har inte samma åsikter) hon fick iaf ett brev för ett tag sedan där det stog -tack vare våran nya cynisk regering som bla bla bla blir vi tvungna att höja fackavgiten pga ökade kostnader och arbete. så facken tjänar på detta och "smyg" höjer lite oxå. Nu blev detta väldigt offtopic från bensinskatten, men politik är ett ämne som alltid är kul att diskutera |
|
|
ted: om det är någon som missköter sig så är det fullt legitimt skäl för uppsägning. du har möjlighet att provanställa för att se vad de går för, efter det bör du ha en uppfattning om de duger på din arbetsplats. |
|
|
jiggerdanne: jag är mycket medveten om att folk som missköter sig kan sägas upp .... men har du provat å göra det..... att en anställd är lat och prioriterar att sitta på dass å läsa spoilernytt är ingen grund för uppsägning (enligt facket har den anställde magproblem) ang provanställningen så finns det folk som ger järnet dom första 6mån för att sedan ha ont i allt från lilltån till hårstrån på huvudet som ligger fel. |
|
kicken |
ted81: jag håller med allt -EXAKT allt du skrivit! , jag själv är varken med i a-kassa eller fack, (varför ska jag föda ett gäng "retards" som sitter och lallar i nån korridor)..haha! fy f-n egentligen så är det ju ett j-vla skämt , och det är inga dåliga löner dom har heller ,och rent ekonomiskt så producerar dom inte ett piss. (jag skulle vilja se ett fackligt kontors bokslut ,och väga det emot arbetarnas ekonomiska insats) och sedan se vad dessa människor egentligen åstadkommit? som vanligt är det inte mycket -får du sparken .så ska vi som producerar ta av våra pengar och föda dom genom a-kassan ... men det är ju svårt att få riktigt bra folk- för dom är i regel redan upptagna :-) "man kan ju börja med att se till att producera och försörja sig själv innan man börjar gapa och skrika" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.