|
|
|
|---|---|
|
dags att införskaffa nya däck,,dimension 235 45 17 till min 523 touring. så tipps/erfarenheter på bra däck önskas.. funderar på falken 451,,eagle f1,,,,toyo proxies,, /////MVH Daniel | |
|
Toyo proxies har fått bra kritik i nån test hos AMS har jag för mig men testvinnaren var Bridgestone Potenza RE050 Är det någon som har några nyare tester på däck? Nåt har kanske hänt på ett år? |
|
|
Jag kör på Kumho KU31 ECSTA SPT. Mycket nöjd! |
|
|
God Middag Jag kör på Michelin Pilot sport 235/45/17 och är mycket nöjd. Har funderingar att köpa 18 eller 19tums hjul, och kommer nog då att prova Toyo Proxes. 245/40/18 eller 245/35/19. De verkar ok enligt de tester jag har sett. Länk |
|
| Ett av mina F1 däck exploderade i höstas och jag hade även problem med vibrationer med dessa. Kan ha haft otur men det verkar som det är många som har haft lite diverse vibrationsproblem med dessa. | |
|
Bridgestone verkar ju prismässigt ligga bra till i jämförelse med Michelin Pilot Sport! Erfarenheten från Michelin är att de rullar några mil längre än andra däck(ej på BMW jag har den erfareneheten dock). Däckonline är där jag funnit billigast däck till min e60, någon annan som har förslag på billiga däckfirmor? Finns det någon billig lokal handlare i Stockholm man kan kontakta istället för att köpa på nätet och få dem monterade? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Uniroyal Rainsport. prisvärt komfortabelt kvalitetsdäck, Continentals andra märke. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Jag kör på Pirelli Pzero Nero och är mycket nöjd med dom. /Gunnar /Länk |
|
|
Då min egen reservdelshandlare nu även har en gummiverkstad så förutsätter jag att de priserna kommer att ligga i nivå med reservdelspriserna, mao riktigt bra Länk Lokala gummihandlare i Sthlm som jag har väldigt god erfarenhet av är Vanadis Gummi, och GuSon Tyvärr är nog inte Göran kvar som ägare på Guson, men firman finns och har samma goda service som förr |
|
|
Slår ett slag för Nokian NRY. Supernöjd med mina, inte spårkänsliga, bra komfort, bra grepp i vått o torrt. ///Göran Min bil Länk |
|
|
Ok, vad är "rätt pris" för resp. däck? 1600 SEK har jag hittat Bridgestonedäcken för (245/45/17). Motivera varför jag skall sätta på nya RFT? Någon som tycker det är positivt? |
|
|
marlock: kolla dackonline.se där får du e prisindikation, köper du däcken över disk och får dem monterade så är de dyrare men det kan ju vara värt det ibland. RFT är det väl inte många som är nöjda med när man jämför med tradiotionella däck, söker du i forumet så hittar du säkert endel trådar om just det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.