AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.112

Fler än jag som tvivlar på denna produkt?

Länk

Om det vore så enkelt. =)

Kan man kalla det för placebotrimmning?

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det där värkar vara båg..tror inte på det där...
5 pund?
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Den bygger på samma idé bakom CAI(Cold Air Intake) konceptet som är poppis i USA där dom leder om insuget så att insuget hämtar kallare luft än original dragningen där luft hämtas brevid kylaren bakom kofångaren. Den här varianten skippar hämta kall-luft delen och lurar motorstyrningen att tro att luften är kallare...
Många CAI användare påstår att det gör skillnad men att lura motorelektroniken?? tror det är båg o bluff
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Hade de tagit rejält betalt hade säkert fler trott på det. ;-)

Göran

FWD - Nej tack!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Det fungerar nog litegran men förmodligen så eldar man upp katalysatorn på några hundra mil. Och man kommer tända MIL (motorlampan), dvs felkoder kommer att sättas ev kommer man gå i ett failsafe läge där effekten sänks.
Förövrigt så kommer bilen att släppa ut mer emissioner och dra mer bensin.
CAI fungerar bättre då man verkligen får in kallare luft vilket innebär att det kommer in mer luft i motorn (tänk på en ballong man blåser upp inomhus och sedan går utomhus med i minus grader).
Får man in mer luft i motorn så kan man förbränna mer bensin= mer effekt det är därför man har en tempgivare på insugningsluften.

Häsningar Lars

kilroy
Produkten fungerar säkert som det är avsett. Avsikten med produkten är att transportera så många 5-pundssedlar som möjligt från de lättlurades skara till annonsörens bankkonto.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Om man blir lurad på £5 springer man nog inte till polisen. Så idén är lika bra som att sälja renhorn i pulverformat.

Göran

FWD - Nej tack!
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Det kommer att fungera till viss del men som jag skrev tidigare så kommer nackdelarna att överstiga fördelarna.
Förmodligen så adapterar sytemet bort den förändringen väldigt snabbt, det vore vettigare att justera på lamdagivarens signal eftersom den är återkoppllingssignalen för systemet.
Lars
Jag tror nog huvudsyftet med denna produkt är som kilroy skriver... Finns många tvivelaktiga produkter till salu.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Man kan alltid använda den som dimmer på kupébelysningen =)
eller så ska man läsa alltihop... sorry.
Fem pund är rätt dyrt för en resistor, ev. med en kabelstump också, kan köpas för ett par spänn hos närmaste elektronikshop. 59 pund för en vanlig potentiometer med ratt är ännu dyrare, hittas lätt för lika många kronor...) De kunde ju iaf bemödat sig att dra över lite krympslang på lödningarna på bilden i länken.

FP
modano
man blir sällan förvånad.. trots allt så måste det säljas en del till naiva stackare...
FredricF
Det är väl möjligt, men kanske inte så troligt, att man kan "lura" elektroniken att spruta in mer bensin och få nån eller några extra hästar till priset av ökad bensinförbrukning och allsköns elände, som lalaw förutspådde ovan.
Min vilda gissning att merparten av ökad prestanda kommer från att förarens plånbok lättats något. Skall du köpa den så betala med mynt!

Fast produkten fungerar nog bäst enligt den definition som kilroy föreslog, dvs den levererar pengar från lättlurade bilägares pengar ned i säljarens fickor.

/Fredric

PS. Observera vilken bil dom "monterat" sin "Bmw z3 Adjustable Power Boost Controller" i.
Vilket vrålgarv!
Jag tror allvarligt att många bilägare skulle uppleva en piggare bil. Placeboeffekter skall inte underskattas. Men från upplevda till uppmätta, tekniskt och vetenskapligt bevisade effekter är det en liten bit..

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.