AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.689

Bakluckan i baklås på E32:an, bara att borra upp eller?

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Nu efter att batteriet har laddat ur så går det inte att få upp bakluckan på bilen, någon som vet om det går att ta sej in "bakvägen" på något sätt eller om det bara är att borra upp låset som gäller!?

MVH Robban B
Paap Reeder
... du har ett nyckelläge som du kan "trycka in" låsscylindern.

MVH /// Paap R
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Det händer precis ingenting när man "trycker in" låscylindern, det är just det som är problemet. Eller missuppfattar jag vad du menar?

MVH Robban B
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Paap Reeder: Hur ska man då ha nyckeln?

//Roffa
Or
45
Orion
740iA -97
Jag vet inte hur det är på din, men på e38:an så vrider man nyckeln förbi stoppet och då går det att öppna med att trycka in kolven.

Det är aldrig försent??
Paap Reeder
... jag ut och kollar.

Hej igen!
... så här är det. Vrid nyckelns ovandel till ca kl 1000 ... och tryck in.

MVH /// Paap R
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
det verkar ju inte gå att vrida åt något hålla alls ju...?

MVH Robban B
Paap Reeder
... har du rätt nyckel? ... Nej den var fööör dålig.

MVH /// Paap R
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Min erfarenhet är att låset till bakluckan mer än gärna kärvar ihop om det inte används. 5-56 plus mycket lirkande (5 minuter typ) har friskat upp det på båda min 7'or när det behövts.

//Magnus

Haft samma problem med en gammal E34. Och även mitt lås gav sig och öppnades efter mycket 5-56 och kanske t.om. 10-15min lirkande (känns som 3h).
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Har ju läst om att man har en så kallad "verkstadsnyckel" som bara låser upp låsen in till coupèn för att verkstadsmekanikerna inte ska kunna rota i bagageluckan eller nåt å då tänkte jag att eftersom jag bara fick med en nyckel när jag köpte bilen så kanske det är den nyckeln som inte går till ALLA lås i bilen!? Då undrar jag, går det att beställa en ny nyckel till alla lås i bilen?

MVH Robban B
Ch
79
Chris47
730(V8)-92
323-86
Kan inte denna bilen, men kan du inte ladda batteriet då?
Laddning kan man iallafall göra från motorrummet på 730 92, eller spänningsätta från startmotorn.
/CC

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Har laddat batteriet så det är inte problemet, centrallåset fungerar i alla dörrar i coupèn men det låser tydligen inte upp bagageluckan.

MVH Robban B
alain
Robban B
svaret ja. det går att beställa nya nycklar som passar enbar på din bil.
gå eller ring till BMW, ge dom din registrering nr och chassi nr. det är mycket möjligt att du måste gå dit för att legitimera dig i förskot.
på min E38, en kompletsats är 4 nycklar, jag kommer inte ihåg hur många är det på E32.
lycka till
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Tackar för infon! Blir till och åka till BMW imorn och beställa.

MVH Robban B
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ge
158
geson
E12 528i -79
Hejsan Robban B!

Hur gick det, fick du upp luckan.
Undrar då min baklucka också gått i baklås.
Hur gjorde du iså fall.

/Geson
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Jag gjorde som någon här på forumet sa, sprutade i typ en halv flaska 5-56 och lät det stå över natten. Dan där på tog jag och slog några distinkta slag med en gummihammare på låscylindern, sen satte jag nyckeln i förardörrens lås och låste och låste upp, låste och låste upp ett antal gånger sen gick jag bak till bagageluckan och vipps så kom jag in i bilen! Smorde då upp armen till centrallåset ordentligt och sen dess har det funkat klockrent!

MVH Robban B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.