|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har köpt såna här fälgar Länk Undrar om man kan fixa fälgbanan, så att den får mer högglans finish. Isåfall kan man göra det själv, eller måste man lämna in dom. Vill gärna få lite råd. Mvh, Jan. | |
|
Tjena, Det går att fixa själv. På dom fälgarna jag hade började jag med fint våtsslippapper, grovleken beror på hur slät fälgbanan redan är. I mitt fall va de ganska så slitna, började därför med 400-papper, men jag gissar att du behöver endast 600 eller kanske ännu finare. Gå därefter ner, gärna i steg, till 1200-papper. Använd sen gärna maskin och polera upp glansen med Autosol. Klarlacka för att få en hållbar yta. Ett annat alternativ kan vara att glasblästra fälgen(kan göras hos stenhuggaren) och lägg på klarlack. Men är det glans du vill ha, så testa metoden ovan. |
|
|
Lägga på klarlack på högglans? Kanske inte helt smart? |
|
|
easy rider: kanske inte, men vad skall man göra? Aluminiumet kommer snabbt att oxidera och man vill ju inte putsa varje dag. |
|
|
Men när klarlacken krackelerar och förstörs (av stenskott o annat) så ser det inte spec snyggt ut heller. Men det är klart putsa får man göra... (varannan dag räcker) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.