|
|
|
|---|---|
|
HEj! Står i valet och kvalet mellan Green Cotton och K&N.. Har haft K&N innan på andra bilar och vart nöjd med det.. måste nu ha ett öppet till nya insuget. Skiljer det något märkbart i kvalitet och prestanda? | |
| relativt lika när det gäller prestanda..kvalitet så tror jag mer på k&n... | |
|
Jag kör på Green Cotton och är väldigt nöjd. (särskilt med den öppna vevhusventilationen). Sen vad som är bättre eller sämre, jag vet bara att mina prylar funkar för mig :P [url=Länk Länk /// Viktor |
|
|
Saknas visst stöd för BBCode på autopower, kolla den nedre länken för den funkar. /// Viktor |
|
|
Tackar för era svar! Har beställt ett K&N med 1,2 mm anslutning som jag kan sätta direkt på kolfiberinsuget istället för på Lmm. Detta gör även att jag kan dölja den tätningsmassa Lmm är monterad med + att Lmm inte syns alls förutom kabelanslutningen. |
|
|
102 mm anslutning givetvis..:) |
|
|
- du har powerpost a_wingard själv köpte jag ett dubbelkonat BMC med 100mm anslutning |
|
|
Har själv tänkt köpa ett öppet filter till m3an.. Någon som har nån länk till var man kan köpa ett prisvärt filter som passar till min bil? Vet att det inte blir just någon effektökning utan är ute efter insugsljudet :) Efter vad man kan läsa verkar det som att hälften av de här på forumet är för och andra hälften är emot öppet filter.. men jag tror att om man bara har seriös avskärmning och håller efter filtret, rengör och oljar in med rätt mängd olja osv, så ska det väl inte vara skadligt för motorn? |
|
|
K&N har en färdig sats för M med anpassad avskärmningsplåt osv. Vet att nån av dessa saser är garanterade ge 8,66hk.. Kolla gpartners.se som är svenska impotörer av K&N. Bland återförsäljare finns bland annat Micro, många styling/tuning firmor. jag skulle inte rekommendera att köpa nåt billigt skräp bara för att va ute efter ljudet. |
|
|
för M3 ska de stå.. och satser å inte saser:) |
|
| Nä har heller inga planer på att köpa nåt billigt skräp.. K&N är ju ett känt märke visste inte att dom hade färdiga satser till M3.. ska kolla upp det.. Tack! | |
|
Vill oxå har K&N men 3000 spänn för en sats likt denna tycker jag är lite väl magstarkt. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
om kn kan garantera 8.66hk extra så vette fan att dom ljuger ta bort filtret helt och se skillnaden = 0 helt sjukt att folk går på sånt där men det är ju klart om man inte har bytt filter på 10år och kör i sahara öknen så kan de ju ge effekt,haha Länk |
|
| Micke: vars hittade du det priset? | |
|
Det har varit uppe många gånger tidigare och folk i branchen har jobbat på att fixa paketpriser mm. Tror det bästa som kom fram för ett helt kit var lite över 2500. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ja visst är det sjukt att folk går på sånt där! Det va roligt sagt!! Finns viss situationer där man inte kan använda sig av orginalboxen som nu tex med kolfiberinsug. |
|
|
Var inne på k&n's hemsida och kollade på kittet som står ska ge 8,66 hk, vilket inte kanske är så troligt.. iaf så står det att det enbart är till usa modellen av m3.. finns ett kit till eu modellen också fast dock utan avskärmning.. usa Länk eu Länk sen om det passar från usa till eu har jag ingen aning om? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.