AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.025

när ska possitionslyset på e36 lysa?

ma
76
martinmp777
318is -90
330iXT -03

Hej
jag undrar när "lyset" fram under blinkersen ska lysa är det när parkeringslyset är tänt eller kan man ha den som blinkers?

ha
734
haack
X3 30d -18

vore tacknämnligt om du berättade vilken bilmodell de gäller...;)

Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
positionsljus och parkeringsljus är väl samma sak... svaga lampor som skall lysa när du tex parkerat och vill visa din position...

på de bilar jag ägt lyser de dessutom när man har halvljuset på, vilket är bra om ena halvljuset pajar och man slipper se ut som en mc i mörkret!
ma
76
martinmp777
318is -90
330iXT -03

det är en e36 325 cupé -94

glasen på dem är oranga o det sitter en lampa i dem men den är inte inkopplad, jag har m3 spoilern

en sak till som jag undrar över är om man får ändra färg på dem till blå eller vit
alain
hej
det stämmer, positionsljus och parkeringsljus är samma sak.
man kan sellan sätta på halvljus utan har positionsljus.
positionsljus har två funktion: först när du kör med halvljus, den andra allternativ fungerar så: när du stanna på en plats i mörkret bredvid en vägg för sova en stund, du stänger av allting utom blinkers höger eller vänster, det berör på vilken sida du stannar, då tänds parkeringljus på enna sida fram och bak. detta är enbar för att du ska synnas för andra förare.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag förstår inte vilken lampa du menar, parkeringsljuset på e36 sitter i helljusreflektorn om du har originallampor. Är den orange, borde det vara blinkern.

BMW CS #5206
ma
76
martinmp777
318is -90
330iXT -03

Länk

det oranga "lyset" ser ut som en reflex

jag vet det är inte en e36 men ändå en sådan typ av lampa
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Antar att det är nåt eftermonterat sidopositionsljus. Sådana ska väl lysa orange men de får ha vitt glas.

Man ska sikta på att vara bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.