|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar när "lyset" fram under blinkersen ska lysa är det när parkeringslyset är tänt eller kan man ha den som blinkers? | |
|
vore tacknämnligt om du berättade vilken bilmodell de gäller...;) |
|
|
positionsljus och parkeringsljus är väl samma sak... svaga lampor som skall lysa när du tex parkerat och vill visa din position... på de bilar jag ägt lyser de dessutom när man har halvljuset på, vilket är bra om ena halvljuset pajar och man slipper se ut som en mc i mörkret! |
|
|
det är en e36 325 cupé -94 glasen på dem är oranga o det sitter en lampa i dem men den är inte inkopplad, jag har m3 spoilern en sak till som jag undrar över är om man får ändra färg på dem till blå eller vit |
|
alain |
hej det stämmer, positionsljus och parkeringsljus är samma sak. man kan sellan sätta på halvljus utan har positionsljus. positionsljus har två funktion: först när du kör med halvljus, den andra allternativ fungerar så: när du stanna på en plats i mörkret bredvid en vägg för sova en stund, du stänger av allting utom blinkers höger eller vänster, det berör på vilken sida du stannar, då tänds parkeringljus på enna sida fram och bak. detta är enbar för att du ska synnas för andra förare. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Jag förstår inte vilken lampa du menar, parkeringsljuset på e36 sitter i helljusreflektorn om du har originallampor. Är den orange, borde det vara blinkern. BMW CS #5206 |
|
|
Länk det oranga "lyset" ser ut som en reflex jag vet det är inte en e36 men ändå en sådan typ av lampa |
|
|
Antar att det är nåt eftermonterat sidopositionsljus. Sådana ska väl lysa orange men de får ha vitt glas. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.