|
|
|
|---|---|
| har en lätt läcka vid kardaningången på diffen, har kardanen nere för byte utav knutkors. tänkte att man kan ge sig på att byta den packboxen om det går att få ut den utan att plocka ned klumpen? | |
| bilen i fråga är en m535... | |
Paap Reeder |
... körna pinjongmutterns läge extremt noga ... lossa låsblecket och muttern och dra ut själva pinjongflänsen ... sprätta bort den gamla packningen ... knacka in den nya ... putsa upp flänsens packningsyta med 600-papper ... sätt i ett nytt - obs lika tjockt - låsbleck ... smeta på locktite (jag gör det för säkerhets skull) och dra dit muttern till exakt samma läge som körningen angav ... lås låsblecket Drar du förbi körningen kommer det s.k reibwert att överskridas och efter ca 1000 mil ... blir det kvartssamtal. MVH /// Paap R |
| lättare sagt än gjort alltså! ;) är det nått jag vågar mig på som vanlig (titta hur det fungerar å sen pröva på att byta meck) | |
Paap Reeder |
... låter kanske konstigt men det är inte så svårt ändå ... bara man är noga med körningen. Man kan ... med fingertoppskänsla ... "sätta muttern" genom att gå över ngn 10-dels mm över körningen men det är inget jag rek. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.